۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۸۹۷۳۴
ویژه طلاب علوم دینی صورت می گیرد؛

نام نویسی سطح سه مرکز تخصصی مهدویت

مرکز تخصصی مهدویت از بین طلاب واجد شرایط برای سطح 3 در حوزه های علمیه قم، تهران، خوزستان و یزد و جامعه الزهرا(س) در قم و مركز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در تهران، تبریز، همدان و میبد دانش پژوه می پذیرد.
مرکز تخصصی مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مركز تخصصی مهدویت به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و تربیت و پرورش نیروهای توانمند و متخصص در رشته تخصصی مهدویت، از بین طلاب واجد شرایط برای سطح 3 در حوزه های علمیه قم، تهران، خوزستان و یزد و جامعه الزهرا(س) در قم و مركز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در تهران، تبریز، همدان و میبد دانش پژوه می پذیرد.

شرایط پذیرش

براساس این گزارش، حداكثر سن 34 سال( سنوات پایه های بالاتر از سطح 2 به حداكثر سن افزوده می شود)، اتمام سطح 2 (پایه نهم كتبی و شفاهی) تا ابتدای نیم سال دوم سال تحصیلی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی و تعهد به رعایت مقررات آموزشی و انضباطی از شرایط پذیرش مرکز تخصصی مهدویت است.

گفتنی است، فارغ التحصیلان سطح 2 تخصصی كلام و فارغ التحصیلان دوره های كوتاه مدت و تربیت مربی معارف مهدویت در اولویت پذیرش هستند.

اعطای مدرك تخصصی رسمی سطح سه از حوزه علمیه، اولویت در ثبت نام سطح چهار مهدویت، معرفی به مراكز علمی، اعزام به همایش های مهدوی ، پرداخت كمك هزینه تحصیلی، امكان تحصیل در مقاطع بالاتر، تدریس در آموزش های كوتاه مدت و تربیت مربی معارف مهدویت، معافیت از برخی دروس عمومی حوزه علمیه و اعطای وام رایانه همراه از جمله مزایا و امتیازات این مركز است.

مواد آزمون

مواد عمومی این دوره از آزمون های مرکز تخصصی مهدویت فقه و اصول در حد پایه نهم حوزه و مواد آزمون اختصاصی تلخیص الالهیات آیت الله سبحانی، بدایه المعارف آیت الله خرازی جلد2 الفصل الثالث(از ابتدا تا ص 185)، دادگستر جهان آیت الله امینی است که مواد اختصاصی آزمون دارای ضریب دو است.

لازم به ذکر است، طلاب علاقه مند به نام نویسی در آزمون ورودی مرکز تخصصی مهدویت می توانند تا 20 فروردین با مراجعه به سامانه مدیریت مراكز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی به نشانی www.mt.ismc.ir یا در ایام شهریه به میز ثبت نام، در حیاط مدرسه مباركه فیضیه جنب فروشگاه مراجعه كنند.

همچنین برادران طلبه جهت نام نویسی می توانند از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 19 به مركز تخصصی مهدویت واقع در خیابان شهدا(صفائیه)، كوچه 22، بن بست شهید علیان، پلاك24 نیز مراجعه کنند.

شایان ذکر است، تاریخ آزمون 15 اردیبهشت خواهد بود و محل آن نیز در كارت ورود به جلسه آزمون اعلام می شود.

خواهران طلبه نیز جهت كسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.jz.ac.ir و www.whc.ir مراجعه کنند./1324/ت303/ج

 

ارسال نظرات