۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۸۹۷۵۶
زاکانی:

موضوع اقتصاد در کشور مغفول مانده است

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: پس از ۳۸ سال هنوز شاهد هستیم که هنوز موضوع اقتصاد مطرح است و در این زمینه مشکل وجود دارد.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا٬ علیرضا زاکانی نامزد احتمالی ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب صبح امروز در دومین مجمع این جبهه با اشاره به مفهوم انقلاب سوم٬ ما در انقلاب اول پرونده استبداد را در کشور بستیم، در انقلاب دوم نظام سلطه را با چالش مواجه کردیم اما در انقلاب سوم باید در مسیری حرکت کنیم که بر اساس منظومه امام و رهبری باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد فوریت نخست کشور است، افزود: بعد از 38 سال هنوز شعار سال، اقتصادی است، از 28 شعاری که رهبر انقلاب برای سال برگزیدند، 13 شعار به طور مستقیم و 5 شعار به طور غیرمستقیم به مسائل اقتصادی اشاره داشته است.

زاکانی دلیل مشکلات اقتصادی کشور را هدیه کردن اقتصاد آزاد و الگوی توسعه غربی به مردم و فراموش شدن جهاد دانست و گفت: نخستین مانع در راه رشد اقتصادی، فساد است. من هم در دولت قبل و هم در دولت کنونی، بارها به دلیل مبارزه با فساد به دادگاه رفتم اما هر بار تبریه شدم چون حرف حق را می زدم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مبارزه با فساد و قطع ارتباط میان قدرت و ثروت، هزینه دادن می خواهد.

زاکانی ادامه داد: امروز برای آقای رییس جمهور، روز محاسبه است نه انشاءخواندن. چرا دولت، دست مفسدان را باز گذاشت تا اموال عمومی را غارت کنند؟

وی با تأکید بر این مسأله که مبارزه با فساد، الویت جدی برای رسیدن به رشد اقتصادی است، اظهار کرد: باید قیام کنیم. این راه البته دقت می خواهد. شفافیت فضای اقتصادی و شناختن موانع اقتصادی از الویت های مهم دولت انقلابی است.

زاکانی با اشاره به معضل رکود و با بیان اینکه امروز کشور نیازمند اقدام اصلاح گرایانه تحت پرچم داری امام و رهبری است، گفت: یکی از مشکلات امروز کشور، رکود است که راه عبور از آن، توجه به منابع داخلی و ایجاد شرایطی است که بتوانیم اشتغال پایدار و توزیع متوازن ثروت ایجاد کنیم./۸۵۶/22/ص

ارسال نظرات