۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۸۹۷۶۳
رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

رشد اقتصادی همراه با حفاظت از محیط زیست باشد

ابتکار با تأکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست به عنوان مسأله حیاتی در کشور، گفت: رشد اقتصادی باید همراه با حفاظت از محیط زیست باشد و برای تولید و اشتغال نباید سرمایه ملی و طبیعی را از بین برد.
معصومه ابتکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، معصومه ابتکار، پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان محیط‌زیست لرستان که در سالن جلسات محیط‌ زیست استان برگزار شد، با اشاره به نام‌ گذاری سال، گفت: رشد، اشتغال و تولید باید رشد سبز باشد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی باید با حفاظت از محیط‌ زیست همسان و همراه شود، افزود: در این راستا نقش و مسؤولیت دستگاه‌های حفاظتی سنگین است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان داشت: بحث تغییر اقلیم که به‌ عنوان یکی از تهدیدات جدی کره زمین مطرح‌ شده است، در این شرایط سازمان حفاظت محیط‌ زیست وظیفه خطیری بر دوش دارد.

محیط زیست از مسائل حیاتی و کلیدی کشور است

وی با بیان اینکه مشکلات محیط‌ زیست دوره‌ای جدید را از سال 92 با ملی شدن بحرانها پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: موضوعی همچون دریاچه ارومیه ابعاد وسیع خبری به خود گرفته و بسیاری از کسانی که فکر می‌کردند مسأله محیط ‌زیست موضوعیتی با زندگی آینده ندارد متوجه شدند این مسأله از مسائل حیاتی کشور است.

ابتکار با بیان اینکه دریاچه ارومیه و بسیاری از دریاچه‌ها و تالاب‌ها از جمله تالاب‌های استان لرستان زنگ خطر و بیدار باشی بود، اظهار داشت: محیط ‌زیست در حال تبدیل‌ شدن به مسأله ای بحرانی است و این امر به اقتصاد، سلامت ما و ذخایر و ثروتهای طبیعی ایران آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه دولت در کنار تمامی اولویتهای خویش بحث محیط‌ زیست را فراموش نکرده است، یادآور شد: دولت یازدهم برای جلوگیری از این آسیبها با نگاه ویژه‌ای نسبت به مسائل محیط‌زیست از روزهای نخست با برنامه زیست ‌محیطی روی کارآمد.

ضرورت حفظ محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه فعالیتهای توسعه‌ای کشاورزی، زیرساختی و گردشگری نباید آسیبی به محیط‌ زیست وارد کند، گفت: نباید به امید به دست آوردن تولید و اشتغال و ارزش ‌افزوده سرمایه ای را از دست بدهیم.

وی در ادامه از برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش محیط‌ بانی خبر داد و افزود: حدود هزار و 700 نفر از محیط ‌بانان کشور در این دوره های شرکت کرده اند.

ابتکار آموزش در هر عرصه و سازمانی را امری مهم و حیاتی برای انجام وظیفه به نحو مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: 70 دوره کارگاه و برنامه آموزشی بین‌المللی سازمان در سه سال گذشته برگزار شده است و تعدادی از محیط ‌بانان نیز به این دوره‌های بین‌المللی اعزام شدند./202/9459/ب1

ارسال نظرات