۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۸۹۷۸۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

انتخابات با «ملت اراده سی» در سیمای سهند، راه یابی اثر هنرمند تبریزی به بخش نهایی جشنواره داستان انقلاب و انصراف 69 نفر از ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی از مهم‌ترین اخبارکوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ویژه برنامه تلویزیونی «ملت اراده سی» درخصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تا روز انتخابات به روی آنتن شبکه سهند می رود.

در این ویژه برنامه با دعوت از کارشناسان و فعالین سیاسی ، چهره های مطرح استانی و اساتید دانشگاه به بررسی جایگاه ویژه انتخابات در کشور و حضور پرشور و مسئولانه ملت در مراحل مختلف انتخابات پرداخت می کند. ملت اراده سی در 10 قسمت 40 دقیقه ای هر یکشنبه از ساعت 18:45 به روی آنتن می رود.

یکی از آیتم های جذاب این برنامه تریبون آزاد می باشد که با حضور دوربین در میان دانشجویان دانشگاه های مختلف و اقشار مختلف مردم خواسته ها و توقعات مردم از نامزدهای انتخاباتی را ضبط و سپس با کارشناسان برنامه به بررسی آنها می پردازد.

بصیری تهیه کننده و نویسنده، جدی کارگردان، عبداللهی دستیار تهیه، نوروزی، نیکمندان و کلانتری تصویربردار، فرشباف گریمور و روح الله دهقان نژاد مجری برنامه ملت اراده سی می باشند.  

راه یابی اثر هنرمند تبریزی به بخش نهایی نهمین جشنواره سراسری داستان انقلاب
جواد کریم نژاد، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از  راهیابی داستان وحید آقاکرمی، مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان به بخش نهایی نهمین جشنواره سراسری داستان انقلاب خبر داد و افزود: داستان «کسی خال قهوه ای روی چانه ام را نخواهد بوسید» از وحید آقاکرمی به بخش نهایی نهمین جشنواره سراسری داستان انقلاب  راه یافته است.

وی ادامه داد: نهمین جشنواره سراسری داستان انقلاب (جایزه امیرحسین فردی) در ۴ بخش رمان بزرگ‌سالان، رمان نوجوان، داستان کوتاه بزرگ‌سال و داستان کوتاه نوجوان برگزار می‌شود و اختتامیه آن 20 فروردین ماه سال جاری، همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب در سالن امیرحسین فردی برگزار خواهد شد.

کریم نژاد خاطرنشان کرد: این جشنواره فراخوان خود را با موضوعات مسائل و رویدادهای سال های قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب و پس از آن تا امروز همچون (دفاع مقدس، کودتای نوژه، حادثه طبس، درگیری‌های کردستان، منافقین، فتنه‌ها و ترورها)،  استکبارستیزی، هویت ملی و تأثیر انقلاب اسلامی در منطقه و کشورهای اسلامی و موج بیداری اسلامی، فرصت‌های پیش روی انقلاب اسلامی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دست آمده در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، نقش رهبری انقلاب اسلامی در وحدت و انسجام ملی و هدایت جریان‌های استکبار ستیزی و غرب طلبی مسلمانان جهان منتشر کرده بود که از استان آذربایجان شرقی تنها اثر وحید آقاکرمی توانسته به بخش نهایی راه یابد.

گفتنی است، وحید آقاکرمی فعال ادبیات و داستان نویس می باشد که مسئولین واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان شرقی را بر عهده دارد و توانسته است ضمن کسب مقام های برتر و برگزیده جشنواره های مختلف کشوری، آثاری چون «من، باران، ماهي»، «شهردار شهيد» (خاطره‌اي از سردار شهيد مهدي باكري) و «شب باراني» (خاطره‌اي از سردار شهيد مهدي باكري) در موضوع کتاب کودک چاپ و منتشر نماید.

همچنین وی تدوين و گردآوري دو مجموعه داستان به نام‌هاي « معناي لبخند محمد» (مجموعه داستان در مورد سيره حضرت امام خميني) و « روايت چهارم» (مجموعه داستان دفاع مقدس) بر عهده داشته است.

انصراف 69 نفر از ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی
سعید شبستری، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: 69 نفر از ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان انصراف دادند.

به گفته وی هفت نفر از نامزدی در شورای اسلامی شهر تبریز، چهار نفر از شورای اسلامی شهر بناب و دو نفر نیز از شوراهای اسلامی هر کدام از شهرستان های شبستر، مرند و اهر انصراف داده اند. از شوراهای اسلامی شهرهای وررقان، جلفا، مراغه، هوراند، کوزه کنان، سهند، آذرشهر و بستان آباد نیز هر کدام یک نفر انصراف داده اند. بقیه آمار انصرافی ها نیز به دیگر شهرها و ورستاهای استان مربوط است.

شبستری یادآور شد: 13 هزار و 936 نفر در سطح استان برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی نام نویسی کرده اند که از این تعداد دو هزار و 428 نفر در حوزه شهری و 11 هزار و 508 نفر در حوزه روستایی استان می باشند. 

نباید به بهانه انتخابات در حوزه اقتصادی بلا تکلیفی ایجاد شود
اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: نباید اجازه دهیم در دو ماه آینده بلاتکلیفی در حوزه اقتصاد به بهانه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم انتخاباتی در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود، افزود: نتیجه انتخابات هرچه باشد سیاست‌های کلی و اهداف عالی نظام در این حوزه باید با قوت ادامه یابد. انتخابات پیش رو همانند دوره گذشته انتخاباتی موفق، توام با صمیمت و همدلی بین هیات های نظارت و اجرایی برگزار خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: وقتی هدف و راه مشترک است اختلاف برای رسیدن به هدف مشترک معنی ندارد و در انتخابات پیش رو نیز همدلی و تعامل هیات های نظارت و اجرایی آذربایجان شرقی در کشور نمونه خواهد بود./303/935/ب1

ارسال نظرات