۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۸۹۸۰۵
آیت الله نوری همدانی:

جبهه مقابله با دشمن محل تساهل و تسامح نیست

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم افزایش قدرت اسلام در برابر دشمن گفت: آوردگاه مقابله با دشمن محل تساهل و تسامح نیست.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از فرماندهان حوزه و پایگاه های بسیج ناحیه امام هادی(ع) استان البرز با اشاره به نبرد تاریخی جبهه حق و باطل عنوان کرد: نبرد میان جبهه حق و باطل از ابتدای تاریخ و از زمان خلقت وجود داشته است و همواره ادامه دارد.

وی افزود: مسلمانان باید مراقب توطئه های دشمن باشند،برای مقابله با تهدیدات جبهه باطل  مهیا شوند و روحیه جهاد و ایثار را در خود حفظ کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: جهاد موضوع بسیار مهمی در اسلام است و کادرسازی مجاهدین و مدافعین حریم دین از روزی که اسلام بنا نهاده شد، در قرآن، روایات و احادیث پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) وجود داشته است.

وی اضافه کرد: جهاد انواع مختلفی دارد و با توجه به شرایط زمانی، نوع آن متفاوت است به گونه ای که در یک زمان جنگ سخت و در زمانی دیگر جنگ نرم وجود دارد و مسلمانان باید برای مقابله در تمام جبهه‌ها و سنگرها آماده باشند.

آوردگاه مقابله با دشمن محل تساهل و تسامح نیست

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اهمیت قدرت اسلام در مقابله با دشمن خاطرنشان کرد: مسلمانان باید از لحاظ تجهیزات و توانمندی در سطحی باشند که دشمنان از آنها احساس ترس کرده و هراسان باشد و نباید از این نکته غافل بود که آوردگاه مقابله با دشمن محل تساهل و تسامح نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه افزود: دشمن باید در مقابل نیروی اسلام احساس ضعف و خواری کند و قدرت فوق العاده و شجاعت مثال زدنی نیروهای اسلام را درک کند.

وی در ادامه ابراز کرد: یکی دیگر از انواع جنگ که در حال حاضر درگیر آن هستیم، جنگ نرم و فرهنگی است که در این مقابله، دشمن به دنبال هجمه به فرهنگ و مبانی اسلامی است.

تلاش تبلیغاتی استکبار برای خروج از خفت شکست در سوریه

این مرجع تقلید با اشاره به راهبرد دشمن برای نبرد در جنگ نرم اظهار کرد: دشمن در جنگ نرم تلاش می کند تا با تبلیغات فراوان، خود را قدرتمند نشان دهد و هر روز با یک بهانه به دنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمین در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی است.

وی افزود: بحثی که پیرامون استفاده ارتش سوریه از مواد سمی و سلاح شیمیایی در رسانه های بین المللی به راه افتاده، روش تبلیغی استکبار برای خروج از خفت شکست در سوریه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: کشورهای استکباری مانند آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، رژیم صهیونیستی و وابستگان آنها در منطقه، لشکر شیطان برای مقابله با اسلام و به دنبال مقابله با انقلاب و موازین انقلاب هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه صلابت در برابر دشمن را از مسائل مهم در میدان نبرد دانست و افزود: همان روز که وزیرخارجه انگلیس به منطقه آمد و برعلیه کشور ما صحبت کرد، اگر برخورد مقتدرانه و با صلابت از جانب مسؤولان کشور صورت می گرفت، شاهد یاوه سرایی مجدد آنها نبودیم و این قدرت و صلابت باید به دشمن نشان داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن ویژگی و ابزار مورد نیاز در جبهه جنگ نرم، اظهار کرد: در جنگ نرم تجهیزاتی مانند عقل، ایمان و بصیرت نیاز است و باید با فکر، شعور، بصیرت و دقت به تهدیدات دشمن پاسخ داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: امروز نیازمند مرزدارانی برای پاسبانی در حوزه های فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستیم و باید روزنه های نفوذ لشکر شیطان را ببندیم.

این مرجع تقلید با بیان حدیثی پیرامون لشکر عقل و جهل عنوان کرد: در اصول کافی در فصل عقل و جهل روایت مفصلی درباره لشکریان عقل و جهل وجود دارد که اعضای این لشکر برشمرده شده که خیرخواهی به عنوان وزیر عقل بیان شده است.

وی افزود: جهاد و مجاهدت از دیگر لشکریان عقل است و سکون و بی تفاوتی و سکوت از لشکریان جهل بیان شده است و باید گفت خودداری از جهاد و مقاومت نشانه جهل است و هرکس در برابر دشمن عقب نشینی کند جاهل است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: در زمانه ای که دشمن تمام ابزار و امکانات و اطلاعات خود را برای مقالبه با اسلام و انقلاب به میدان آورده است نباید از این توطئه ها غفلت کرد و همواره باید در سنگر دفاع از انقلاب و آرمانهای آن ایستاد و این سنگرها را حفظ کرد./872/پ202/ص

ارسال نظرات