۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۸۹۸۷۴
امام جمعه مرند:

تولید ملی نیازمند حمایت قوای سه گانه در عمل است

حجت الاسلام نعمت‌زاده گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران با ناامیدی در جنگ نظامی روی به جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران اسلامی آورده اند.
تولید و اشتغال

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به ضرورت توجه مردم و مسؤولان به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام مهمی نسبت به همگان دارد که آن هشدار نسبت به ضعف‌ها و کاستی‌های موجود در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر شاهدیم که رهبر انقلاب عناوین و شعارهای سالیانه را موضوعات اقتصادی مزین فرموده‌اند؛ این مسأله نشان می دهد که اقتصاد معضل اصلی نظام محسوب می شود، دشمنان انقلاب اسلامی ایران نیز با ناامیدی در جنگ نظامی روی به جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران اسلامی روی آورده اند.

امام جمعه مرند ادامه داد: تأکيد مجدد مقام معظم رهبري به اقتصاد مقاومتي ريشه در حساسيت و اهميت اقتصاد و عدم حل مشکلات اقتصادي دارد، در حقیقت اقتصاد مقاومتي نسخه‌ای شفابخش و منحصر به فرد است که مشابه هيچ يک از مفاهيم اقتصاد تاب‌آور، اقتصاد موازي، اقتصاد پويا و اقتصاد رياضتي نيست.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که تولید ملی و اشتغال مؤلفه‌های اصلی و محوری مبانی اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: شناسایی قوانین ضد تولید و رفع آنها نقش مهمی در تقویت تولید ملی دارد و علاوه بر این مسئله، قوه قضائیه و قوه مقننه باید اقداماتی را برای ایجاد امنیت اقتصادی در کشور انجام دهند.

وی با اشاره به این‌که تولید ملی نه در شعار بلکه در عمل نیازمند حمایت قوای سه گانه است، افزود: اعمال سیاست‌های حمایتی برای ارتقای فناوری در واحدهای تولیدی و تأمین فناوری جدید برای کارخانه‌ها می‌تواند به بهبود شرایط تولیدات داخلی کمک کند، ضمن این‌که صنایع داخلی بایستی برای رقابت با تولیدکنندگان خارجی آماده شوند.

امام جمعه مرند با بیان این‌که اعمال راهکارهایی برای کاهش قیمت تمام‌شده تولید و رقابتی شدن محصولات بایستی مورد توجه دست‌اندرکاران امر قرار گیرد، گفت: از سوی دیگر باید دانست که برنامه‌ریزی مسؤولان برای برخورد جدی‌تر با موضوع قاچاق کالا لازمه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که اشتغال جوانان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده با معضل بیکاری مواجه هستند، این در حالیست که نیروی انسانی موجود در ایران آرزوی تمامی کشورهای توسعه‌یافته و یا در حال توسعه است./302/935/ب1

ارسال نظرات