۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۸۹۹۰۴
حجت الاسلام ادیب یزدی:

شهدا بن بست های تاریخ را شکستند

خطیب برجسته کشور با تأکید بر این که شهدا بن بست های تاریخ را شکستند و راه را باز کردند، گفت: شهدای مازندران کار بزرگی در میدان مبارزه با دشمن انجام دادند.
حجت الاسلام ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، خطیب برجسته کشور پنج شنبه شب در یادواره 432 شهید شهرستان نکا با محوریت سردار طوسی و شهدای مدافع حرم با اشاره به نقش آفرینی ملت ایران در دفاع از دین و ارزش های اسلامی، گفت: این مردم در طول تاریخ زمینه بزرگی اسلام را فراهم کردند که باید به خود افتخار کنند.

وی همچنین به دیار طبرستان در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که مردم این دیار سابقه طولانی در پذیر تشیع دارند، افزود: مردم این دیار و منطقه از گذشته های دور شناخته شده و در مسیر اولیای الهی بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مردم غیرتمند مازندران در طول سال تلاش های فراوانی برای اسلام و انقلاب انجام دادند و بزرگی آفریدند، بیان داشت: مردم انقلابی و دینمدار این دیار جریان حق را به مسیر اصلی بازگرداندند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با تأکید براین که امروز همه ما وظیفه داریم از ارزش های دینی و انقلابی حراست کنیم، خاطرنشان کرد: پاسداشت ارزش های دینی یکی از مهم ترین وظایف امروز همه ما در جامعه اسلامی است.

خطیب برجسته کشور با بیان این که همه ما در برابر عزتی که شهدا و خانواده های آنها به کشورمان دادند و وظیفه داریم، بیان داشت: خانواده و همسران شهدا در عظمت امروز نظام و انقلاب اسلامی شریک هستند.

وی با اشاره به این که همه وجودمان باید عشق به شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم باشد، ادامه داد: مدافعان حرم برای دفاع از اسلام ناب و حرم آل الله خون پاکشان را تقدیم کردند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که مدافعان حرم در اوج غربت و برای حراست و پشتیبانی از اسلام و قرآن به شهادت رسیدند، تصریح کرد: به حتم مقام این شهدا بسیار رفیع و والا است و همه ما در برابر این شهدای عزیز وظیفه داریم.

استاد حوزه با اشاره به این که شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هر دو «عندربهم یرزقون» هستند، گفت: این برداشت ما برداشت تاریخی است که شهدای احد مستقیماً فدای حضرت رسول شدند و انیس و مونس پیامبر بودند و پیامبر ساعت ها کنار قبرشان گریه می کردند و آنان را برادر خود خطاب می کردند و بقیه را اصحاب خود می دانستند که در شرایط بسیار سخت دفاع کردند.

وی با اشاره به این که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان سپاه اسلام با همه توان در برابر جبهه دشمن ایستادند و از میهن اسلام و انقلاب دفاع کردند، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند تا اسلام و انقلاب سرزنده بماند و امروز به یک الگویی برای ملت های جهان تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس مردانه در برابر دشمنان و ابرقدرت های جهان ایستادند و کشورشان دفاع کردند، بیان داشت: فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس مردانه بر دهان دشمن زدند.

وی با اشاره به این که شهدای مدافع حرم به شهدای احد شبهات بسیار زیادی دارند، تصریح کرد: زمانی که احساس شد مدافعان حرم باید برای دفاع از حرم آل الله به میدان مبارزه با دشمنان اسلام بروند، خیلی از افراد می گفتند به آنها که نروید و حتی جلوی رفتنشان را گرفتند و به همین دلیل زمان احد حساس تر از بدر بود و ریشه تاریخ اسلام جنگ احد است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که در جنگ احد دشمن با همه کفر وارد میدان شد اما در جنگ بدر چنین نبود و جنگ احد عجیب است، تصریح کرد: مدافعان حرم کار امام علی(ع)  را می کنند و دارای مقام والایی هستند که جز خدا کسی نمی داند.

خطیب برجسته کشور در ادامه سخنان خود همچنین به ماه رجب و فضیلت های این ماه پرفیض اشاره کرد و با بیان این که این ماه، ماه ولایت حضرت علی(ع) است، خاطرنشان کرد: ماه رجب، ماه برکت است باید از آن به خوبی بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که باید در پاسداشت این ماه و بهره گیری از برکات آن تلاش شود، تصریح کرد: باید بدانیم که امام علی(ع) یک نفس داشت اما بسیار نفیس بود.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که هر چه برای تبیین نقش و جایگاه با عظمت شهدای مدافع حرم بگوییم کم است، خاطرنشان کرد: اگر مدافعان حرم آل الله در غربت به شهادت رسیدند اما امروز ما وظیفه داریم در تبیین جایگاه با عظمت این شخصیت های بزرگ از همه ظرفیت ها بهره گیریم.

خطیب برجسته کشور با اشاره به این که اگر مدافعان حرم نبودند امروز اسلام ناب در خطر تحریف و تضعیف دشمنان قسم خورده قرار می گرفت، بیان داشت: مدافعان حرم با حضور خود در میدان مبارزه، جلوی توطئه و دشمنی، بدخواهان و منافقان را گرفتند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهدای مدافع حرم دارای جایگاه شهدای احد هستند که در شرایطی برای دفاع حرم اهل بیت(ع) اعزام شدند که کسی آنان را تشویق نمی کند و خیلی ها هم مانع می شوند، افزود: امروز همه ما در برابر خون های پاک این شخصیت های بزرگ مسؤولیت داریم و نباید بگذاریم خون های پاک و مطهر این عزیزان پایمان شود.

وی با بیان این که امروز که شهدا، سپاه، بسیج و ولایت مظلوم هستند مدافعان حرم برای دفاع و حراست از حرم های مطهر می روند تا دشمنان به این حریم امن الهی جسارت نکنند، گفت: دشمنان و بدخواهان اسلام ناب برای خدشه دار کردن اسلام از هر توطئه ای استفاده می کنند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به این که مدافعان حرم هدف را به خوبی شناختند و در آن مسیر قرار گرفتند، افزود: مسیری که مدافعان حرم در آن گام برداشتند، راه رسیدن به سعادت و رستگاری حقیقی است که هر کسی لایق آن نیست.

خطیب برجسته کشور با بیان این که مدافعان حرم با حضور در میدان های نبرد حق علیه باطل اهل بیت(ع) را تنها نگذاشتند، تصریح کرد: این بزرگترین ارزش است که مدافعان حرم برای رسیدن به آن جان شیرین خود را تقدیم کردند.

وی با اشاره به این که همه وجود شهدای مدافع حرم فدای ولایت و اهل بیت(ع) و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست، خاطرنشان کرد: مدافعان حرم غیرت علی وار، بصیرت و چشم باز دارند و تاریخ در برابر آنها به زانو درآمد و از علی(ع) اطاعت کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مدافعان حرم با حضور در میدان مبارزه با دشمنان اسلام وارد جنگ شده و به آنها مهلت ادامه توطئه در کشورهای اسلامی ندادند، افزود: خوشبختانه با رشادت، بصیرت و اقتدار مدافعان حرم بساط فتنه گری تکفیری ها در کشورهای اسلامی منطقه جمع شد.

وی با بیان این که هم اکنون هم نباید به دشمن فرصت ساماندهی مجدد داد، خاطرنشان کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید امروز در کرمانشاه و قزوین و شهرهای مختلف می جنگیدیم و به همین دلیل نباید به دشمن فرصت داد.

خطیب برجسته کشور با اشاره به این که سرلشکر ماندگار روزگار ما قاسم سلیمانی که نامش رعشه بر دشمن می اندازد و سپاه و نیروهای مسلح با چشمان بصیر و دقیق از مرزها پاسبانی و پاسداری می کنند و می دانند غفلت فاجعه به بار می آورد، گفت: شهدای بدر دارای مقام والایی عستند و مقدم بر شهدای احد هستند اما موقعیت شهدای احد متفاوت است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که همانطور که خداوند ناظر بر اعمال ما هستند شهدا شهید و شاهد هستند، گفت: به همین دلیل نباید بگذاریم اسلام غریب شود و باید به تکلیف عمل کنیم و در برخی از مسیرهای غباریافته مسیر را درست بشناسید.

وی با تأکید بر این که شهدا بن بست های تاریخ را شکستند و راه را باز کردند، خاطرنشان کرد:  شهدای مازندران کار بزرگی در این میدان مبارزه انجام دادند.

استاد حوزه علمیه در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که امروز مسؤولان وظیفه دارند با وفاق و همدلی راه و مسیر شهدا را ادامه دهند، گفت: اگر حماسه های امروز و برگزاری یادواره ها نباشد آن حماسه از یادها فراموش می شود./950/201/ب2

ارسال نظرات