۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۸۹۹۰۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

دفاع از ارزش های شهدا و ولایت، معیار مردم در انتخابات باشد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره در انتخاب افراد به معیارها توجه می کنند، گفت: در انتخابات باید کسی را انتخاب کرد که به دنبال دفاع از ارزش های شهدا و ولایت باشد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران پنج شنبه شب در یادواره 432 شهید نکا با بیان این که شهدا زنده هستند و نزد خداوند متعال رزق و روزی دارند، گفت: چون خداوند همه جا هست، همه جا جای حضور و شهود شهدا است.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن ماه رجب این ماه را فرصتی برای تقویت اخلاق و معنویت در جامعه دانست و افزود: باید از این ماه پرفضیلت در جهت بازسازی درون و افزایش معنویت بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید لحظات و فرصت های باارزش معنوی را به غرق شدن در مادیات و لذت های دنیوی از دست دهیم، خاطرنشان کرد: این گونه لحظه ها به همین راحتی باز نمی گردد و به همین دلیل نهایت بهره های معنوی از آن برده شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و خطاب به مسؤولان کشور گفت: باید در سال جدید همه توان و تلاش مدیران رده های مختلف کشور در جهت تحقق شعار سال به کار گرفته شود.

امام جمعه نکا سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی را همواره تعیین کننده دانست و تصریح کرد: هر گاه رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوعی تأکید ویژه دارند، مسؤولان کشور باید بدانند که کشور در این بخش دچار نقصان و ضعف است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید خدای ناکرده رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری در حاشیه قرار گیرد، افزود: تحقق عملی رهنمودهای مقام معظم رهبری برای همه مسؤولان کشور فرض و تکلیف مهم است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که مسؤولان تا زمانی که تابع ولایت و رهبری باشند ارزش و جایگاه عمومی دارند، تصریح کرد: به حتم یکی از معیارهای مهم سنجش انقلابی بودن مدیران کشور میزان تبعیت آنها از ولایت و رهبری است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره در انتخاب افراد به معیارها توجه می کنند، گفت: در این دوره از انتخابات نیز باید کسی را انتخاب کرد که در راستای ارزش های شهدا و ولایت باشد و این مقیاس باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مردم در انتخاب اصلح باید به معیارهای تعیین شده از سوی امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری توجه کنند، بیان داشت: به حتم جامعه امروز نیازمند مدیرانی قوی، انقلابی، متعهد و دلسوز است.

امام جمعه نکا با بیان این که مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره نقشی تعیین کننده داشته و دارند، تصریح کرد: در این دوره از انتخابات نیز مردم هستند که فرد اصلح را در ریاست جمهوری و همچنین شوراها تشخیص می دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حفظ و حراست از تفکر انقلابی در همه بخش های کشور تأکید کرد و گفت: اگر خدای ناکرده این تفکر اصیل و ریشه ای در کشورمان تضعیف شود، دشمن به خواسته ها و اهداف پلید خود در نظام اسلامی دست خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان یکی از راه های نفوذ به نظام اسلامی را کمرنگ کردن آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب می دادند، بیان داشت: امروز همه توان دشمن در جهت کمرنگ کردن آن آرمان های اصیل به کار گرفته شده که نباید بگذاریم دشمن به این هدف شوم خود دست یابد.

امام جمعه نکا با تأکید براین که یکی از مهم ترین راه های حفظ انقلاب و دستاوردهای آن، زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم کوچکترین خدشه ای به این آرمان های انقلابی وارد شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور حفظ دستاوردهای انقلاب استفاده کنیم، گفت: به همین منظور باید تنها در مسیری که ولی فقیه تعیین می کنند گام برداریم تا بتوانیم با حرکت در مسیر ولایت، کشتی انقلاب را در ساحل آرامش هدایت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن حتی لحظه ای برای ضربه زدن به انقلاب ساکت ننشسته و شبانه روزی تلاش می کند، افزود: ما نیز نباید در برابر هجمه های سنگین دشمنان منفعلانه عمل کنیم بلکه باید برای هر توطئه دشمن نسخه ای تهاجمی در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم از اصول نظام دفاع کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشور در حوزه فرهنگی و اقتصادی فشارهای بسیاری از ناحیه دشمن تحمل می کند، خاطرنشان کرد: در بخش اقتصادی تنها راه پیروزی در برابر هجمه های دشمن، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که متأسفانه در حوزه فرهنگی نیز دغدغه های مقام معظم رهبری در طی دهه های اخیر به خوبی محقق نشده است، گفت: اگر مسؤولان به طور جدی مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب را عملی می کردند، امروز جامعه با هجمه های سنگین فرهنگی مواجه نبوده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که امروز کشور برای مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان نیازمند وحدت و همدلی است، تصریح کرد: مردم، مسؤولان و گروه های سیاسی باید تنها گوش به فرمان رهبری در همان مسیری که نظام و رهبری تعیین می کنند گام بردارند تا شاهد رشد و شکوفایی روز افزون انقلاب اسلامی باشیم./950/202/ب2

ارسال نظرات