۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۸۹۹۳۶
آیت الله شبستری:

مردم از بیکاری، رکود بی سابقه و تورم رنج می‌برند

امام جمعه تبریز با بیان این‌که کلیدی‌ترین مسأله در مبانی مربوط به اقتصاد مقاومتی در رونق تولید داخلی و افزایش اشتغال خلاصه می شود، گفت: مردم از بیکاری، رکود بی‌سابقه و تورم و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تضاد با منافع آمریکا در منطقه بوده است.

وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین خدمت آمریکا به ایران، قطع رابطه سیاسی بوده است، خاطرنشان کرد: ملت ایران تحریم‌های مختلف اقتصادی، خیانت و جنایت های آشکار و پنهان آمریکا علیه ایران در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، عهد شکنی آمریکا در مسأله برجام را هرگز فراموش نمی کنند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، گفت: مردم ایران از مسؤولان دولت و نمایندگان مجلس انتظار دارند از کنار این گونه مسایل به سادگی عبور نکنند، تجربه نشان داده بعد از برجام هر چه ما انفعال نشان دادیم، آمریکا جری‌تر شده است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که ملت ایران قطع رابطه با آمریکا را مطلوب می دانند، افزود: امت اسلامی هر رنج و مشکلی که دارند نشأت گرفته از خیانت‌ها و خباثت‌های آمریکا در منطقه است، اگر امروز شاهد تفرقه میان مسلمانان جهان هستیم؛ توطئه‌ای آمریکایی است که برای تسهیل در تحقق منافع آمریکا اعمال شده است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری طی روزهای آینده، اظهار داشت: برگزاری انتخابات در کشور یکی از مهم‌ترین نمادهای مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که انتخابات صحنه اراده ملت در سرنوشت خود است، تصریح کرد: مردم ایران در 29 اردیبهشت یکی از آزمون‌های سیاسی مهم را پیش‌رو دارند، از این رو حضور گسترده توأم با آگاهی و شناخت دقیق می تواند نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی کند.

امام جمعه تبریز حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات آینده را نمایش قدرت ملت ایران در برابر دشمنان دانست و ادامه داد: کاندیداها و هوادارانشان باید در دوران تبلیغات انتخاباتی شأن و موقعیت جمهوری اسلامی را حفظ کنند و باید صداقت، اخلاق مداری و قانون‌مداری باید حرف اول را در جامعه اسلامی بزند.

نماینده خبرگان رهبری از کاندیداهای انتخابات شهر و روستا خواست از تخریب کردن و تهمت زدن پرهیز کرده و انصاف را رعایت کنند و ادامه داد: هدف از حضور در شوراهای شهر و روستا چیزی جز خدمت به مردم نیست، از این رو بداخلاقی در دوران تبلیغات انتخاباتی برای تصاحب کرسی در پارلمان شهری به هیچ عنوان جایز نیست.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: امیدواریم مسؤولان نامگذاری‌ سال از سوی مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و به شعار اکتفا نکنند.

وی با تأکید بر این‌که مردم از بیکاری، رکود بی‌سابقه و تورم و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، افزود: توجه و تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر رونق تولید داخلی نشان از آینده نگری، دور اندیشی معظم‌له دارد، به عبارت دیگر کلیدی‌ترین مسأله در مبانی مربوط به اقتصاد مقاومتی در رونق تولید داخلی و افزایش اشتغال خلاصه می شود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که متأسفانه رکود اقتصادی و معضل بیکاری در کشور غوغا می‌کند، افزود: تنها راه‌ خروج از این وضعیت توجه به تولید ملی است؛ اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب بارها به آن تاکید می‌کنند، بایستی مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد و با صرف حرف زدن این مهم عملی نمی‌شود.

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که نگرش تبلیغاتی، تشریفاتی و شعاری نسبت به اقتصاد مقاومتی مذموم است، خاطرنشان کرد: اگر مدیریت انقلابی، جهادی و کارآمد در رأس امور حاکم شود، بن بست اقتصادی هرگز نخواهیم داشت؛ ملت ایران نیز بایستی با احساس مسؤولیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند./935/201/ب2

 

ارسال نظرات