۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۸۹۹۳۹
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

رابطه با آمريكا به نفع و صلاح کشور نیست

آيت‎الله طباطبايي‎نژاد با يادآوري قطع رابطه سياسي ايران با آمريكا گفت: امام(ره) فرمودند اين قطع رابطه يك نعمت است و در مذاكرات و برجام اگر يك ذره فكر داشته باشيم، مي‎فهميم كه ارتباط با آمریکا به نفع ما نيست.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد، در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به سالگرد قطع رابطه سياسي بين ايران و آمريكا، گفت: امام(ره) فرمودند اين قطع رابطه يك نعمت است و ما اين نعمت را حس ميكنيم و به ویژه در مذاكرات و برجام اگر يك ذره فكر داشته باشيم، ميفهميم كه ارتباط با اينها به نفع ما نيست، نبايد با كسي كه به هيچ چيزي پايبند نيست و مثل ديوانه باشد و يكباره خنده بكند و يكباره بزند زير همه چيز نبايد رابطه داشته باشيم.

وي افزود: اين ترامپ دو هفته قبل گفته بود ما با بشار اسد كاري نداريم و با داعش كار داريم، ديروز به يكي از پايگاههاي حمص حمله كرده است و فقط به هواپيماهاي ارتش سوريه حمله كرده است، اينها انسان هستند؟ آيا عاقلانه است كه با اينها معاشرت داشته باشيم؟ آنها كه با ايشان معاشرت داشتند چه گلي به سرشان زدند، عراق مگر نبود؟ در سوريه هم بمب شيميايي و مسائلي از اين قبيل را پيش آوردند، دشمن هيچ وقت با آدم دوست نميشود، مخصوصا دشمن ذاتي، كه امام فرمود رابطه آنها رابطه گرگ و ميش است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان كرد: هر چه ميگوييم ما شيمايي نداريم و شيمايي هم پخش نميكنيم، اما به ايران اسلامي تهمت ميزنند، بايد خدا را شكر بكنيم كه يك كشور مستقل هستيم و بايد بچههايمان را به گونهاي تربيت كنيم كه هيچگاه زيرسلطه اجانب قرار نگيرند.

وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري ابراز كرد: نكته مهم اين است كه هر كس هر كانديدايي را ميپسندند راجع به كانديداي خود صحبت كند و عليه كانديداي ديگر حرف نزند و جهنم و آتش را براي خود نخرد، چهار يا پنج سال رياستي ميكنند و اگر خدمتگزار باشند، به نفع خودشان است، وقتي شوراي نگهبان افراد را تأييد كرد، معنايشان اين است كه اينها اين كاره هستند، حالا يا براي مجلس يا براي رياست جمهوري و يا شوراهاي اسلامي، سعي كنيم كه در اين امتحانات الهي مردود نشويم.

آيتالله طباطبايينژاد با اشاره به سالروز تأسيس بنياد مسكن، اظهار كرد: از بزرگواري و عظمت امام(ره) كه شاخه كوچكي از امامت است، انسان ميفهمد كه اسلام چه قدر به فكر مستضعفين، فقرا و بيچارهها است، بنياد مسكن تلفيقي از بهزيستي بود و هم بنياد مسكن و افتتاح حساب صد را براي رسيدگي به فقرا ايجاد كرد كه فعاليتهاي خوبي در اين مدت انقلاب و در اين سالهاي ايجاد شده و خيليها به منزل و خانه رسيدند.

وي بيان كرد: همانطور كه حضرت امام(ره) فرمودند همه افراد بيبضاعت بايد خانه داشته باشند، يك عده بزرگ ميشوند و ازدواج ميكنند و به جمعيت اضافه ميشود مگر ميشود همه خانه داشته باشند؟ اوايل انقلاب جمعيت ايران به 35 ميليون نميرسيد، توي اين 37 سال به 80 ميليون رسيدهايم، يعني يك برابر و نيم شدهايم، يعني بايد يك ايران و نصف ايران ديگر ميساختيم، من كم يادم ميايد كه يك معلم خانه داشته باشند، حالا كه معلم از نظر درآمدي پايين هستند و از نظر جايگاه بالا هستند اما اكنون خيليها صاحب خانه شدند.

نماينده وليفقيه در استان اصفهان با تأكيد بر اينكه جاي كار براي همه مسؤولان بوده و هست، گفت: در تمام دورانها و در همه دولتها كار شده حالا يك دولتي سستتر و يك دولتي زرنگتر، و اين بيانصافي است كه بگوييم هيچي كار نشده است، اصلا كار نشده بيانصافي است، الان به چهل پنجاه هزار مگاوات برق رسيدهايم، كار شده و كار هم بايد بشود و همه اين كارها، الحمدلله با تحريمهاي اقتصادي و با قطع رابطه سياسي بين ايران و آمريكا تحقق پيدا كرده است.

وي همچنين با تبريك ولادت امام علي(ع)، خاطرنشان كرد: مردم اصفهان كه ولايي هستند بايد تولد حضرت علي(ع) را باشكوه برگزار كنند، خداوند متعال امام علي(ع) را به طور خاص تربيت كرده است، ايشان در خانه كعبه متولد شد، در سن هفت سالگي يك قحطي به وجود آمد كه حضرت ابوطالب نميتوانست بچههايش را اداره كند، قرار شد بچهها توي فاميل تقسيم شوند و پيامبر اسلام(ص) حضرت علي(ع) را پذيرفت، در سن هفت سالگي خداوند متعال كاري كرده است كه اين انسان والا تحت عنايت و تربيت والاترين موجود خدا يعني پيامبر اعظم اسلام(ص) قرار بگيرد.

آيتالله طباطبايينژاد افزود: امام علي(ع) در همين سه سال با عنايات خداوند به جايي ميرسند كه وقتي وحي بر پيامبر اسلام نازل شد، چون اميرالمؤمنين(ع) براي ايشان غذا ميبرد، حضرت خديجه براي پيامبر(ص) غذا درست ميكرد و امام علي(ع) ميبرد، وحي بر پيامبر اسلام(ص) نازل شد و امام علي(ع) به پيامبر اسلام عرض كرد اين صدا از چيست؟ پيامبر اسلام فرمود اين صداي ناله شيطان است كه وقتي من مبعوث به رسالت شدم، شيطان صداي نالهاش بلند شد كه دين انسانهايي را تربيت ميكند كه من هم حريفشان نميشود، بعد به امام علي(ع) فرمود تو آنچه كه من ميبينيم ميبيني و آنچه كه من ميشنوم تو هم ميشنوي.

وي بيان كرد: انسان چه بگويد كسي كه در سن ده سالگي آنچه كه پيامبر ميشنود را ميشنود و اين را انسان چگونه ميخواهد بپذيرد، بايد از اين شخصيت والا نهايت استفاده را بكنيم، همانطوري كه رهبر معظم انقلاب فرمودند ارادت و محبت ما به امام علي(ع) بايد در اطاعت از ايشان تجلي يابد./914/201/ب2

ارسال نظرات