۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۹۰۰۴۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی از وظایف ائمه جمعه است

امام جمعه اصفهان گفت: تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی و مطالبه گری از وظایف ائمه جمعه برای تحقق شعار سال است.
آیت الله طباطبایی نژاد سخنرانی آیت الله طباطبایی نژاد در یادواره شهدای روحانی در نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و در دیدار ائمه جمعه استان ضمن تبریک سال نو و میلاد امام جواد(ع)، گفت: تلاشهای شما در راستای حفظ اسلام و انقلاب، آن هم با دست خالی، مصداق بارز عملیاتی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: انصافاً هزینه هایی که به دفاتر ائمه جمعه اختصاص می یابد بسیار ناچیز است و پاسخگوی امور حداقلی اداره دفاتر نیست، اما ائمه جمعه با کمترین امکانات بیشترین اثرگذاری را در جریان سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به کمبودهای مربوط به ائمه جمعه اظهار داشت: توفیق الهی که برای پیشبرد اسلام و نظام اسلامی شامل حال شما ائمه جمعه شده است، چیزی است که نباید از آن غافل شد و شامل حال همه کس نمی شود.

وی کار فرهنگی را به ذاته کار روحانیت دانست و گفت: نباید با این بهانه که تربیت و پرورش کار آموزش و پرورش است و متولی امور فرهنگی وزارت ارشاد است، از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنیم، چرا که متولی اصلی کار فرهنگی روحانیان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان درباره وظیفه ائمه جمعه برای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی، راهنمایی مسؤولان و مطالبه گری از آنها و هدایت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و تولید از جمله وظایف ائمه جمعه در راستای محقق شدن شعار سال است.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین به استفاده هر چه بیشتر از فرصت اعتکاف تأکید کرد و گفت: در گذشته فقط در چند مسجد محدود در کشور اعتکاف برگزار می شد که مخاطبان آنها غالبا روحانیان و طلاب بودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف در مساجد مختلف شهر برگزار می شود و جوانان بسیاری در این مراسم شرکت می کنند، از این رو لازم است ائمه جمعه از این فرصت برای ارتباط و جذب جوانان بهره ببرند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام صالحیان، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به ایراد سخن پرداخت و گفت: ائمه جمعه باید آنالیز جمعیت نمازگزاران خود را داشته باشند و بر اساس نیاز مخاطب خود خطبه ها را تنظیم کنند.

وی خاطر نشان کرد: کوتاه بودن خطبه های نماز جمعه از جمله مواردی است که رهبر معظم انقلاب(مدظله) بر آن تأکید دارند، تلاش کنید در قرارگاه فرهنگی خود، ابتدا نیروهای خودی را آماده کنید و از آنها به عنوان افسران جنگ نرم بهره ببرید./202/1305/ب1

ارسال نظرات