۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۴۹۰۰۵۹
آیت الله حیدری:

انتخابات دولت را از کار جدی برای رونق تولید و اشتغال باز ندارد

نماینده خبرگان با بیان این که انتخابات نباید دولت را از کار جدی برای رونق تولید و اشتغال باز دارد، گفت: دولت ها چون دولت حاکم و متولی هستند نباید از مقام و امکانات فعلی خود برای انتخابات سوء استفاده کنند.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 96 به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست اصلی نظام اعلام شده مورد نظر و تأیید اکثر کارشناسان متخصص این فن است.

وی افزود: اقتصاد ایران مشکلاتی دارد که بعضا از رژیم گذشته باقی مانده و بعضا به دلیل وابستگی به نفت و اقتصاد تک محصولی است، بخشی هم ناشی از مشکلاتی است که دشمنان اسلام و ایران ایجاد کرده اند، در حال حاضر مناسب ترین نسخه برای رشد و پویایی اقتصاد ایران، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که به درون نگاه می کند، اظهار داشت: وقتی رهبر انقلاب بحث تولید و اشتغال را مطرح می کنند اهل فن می دانند که این موضوعات موتور محرک اقتصاد پویا و پیشرفته است.

وی ادامه داد: اقتصاد بدون تولید وابسته و وارداتی می شود، عمده مسأله اقتصاد مقاومتی نظر به نیروهای انسانی داخلی دارد، وقتی زمینه ای برای اشتغال نیروها ایجاد نمی شود خود به خود وابستگی اقتصادی به وجود می آید، برای رهایی از اقتصاد وابسته به اجنبی باید بحث تولید داخلی و اشتغال در رأس برنامه ها قرار گیرد از این جهت مقام معظم رهبری امسال را اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامیدند.

آیت الله حیدری با بیان این که انتخابات نباید دولت را از کار جدی برای رونق تولید و اشتغال باز دارد، ابراز داشت: دولت ها چون دولت حاکم و متولی هستند نباید از مقام و امکانات فعلی خود برای انتخابات سوء استفاده کنند، اگر سوء استفاده شود جرم بوده و خلاف اخلاق است.

وی عنوان کرد: برای این که دولت ها از این  مطلب رهایی پیدا کنند بهترین راه این است که وظایف فعلی خود در راستای تمشیت امور و اجرای برنامه ها را در رأس امور قرار دهند، دولت ها نباید امکانات خود را در راستای کاندیدای مورد نظرشان به کار ببرند چون سبب می شود که خلاف قانون و شرع انجام می دهند، از وظایف فعلی خود عقب می مانند و نمی توانند رسالت خود را انجام دهند./1323/ 302/ص

ارسال نظرات