۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۹۰۰۸۵
رییس ستاد مرکزی اعتکاف خبر داد؛

انتشار موسوعه فقهی اعتکاف و توزیع آن در میان معتکفان

حجت الاسلام تکیه ای تحول فضای فرهنگی و معنوی در کشور را از اهداف برگزاری مراسم معنوی اعتکاف عنوان کرد و از چاپ موسوعه فقهی اعتکاف و توزیع آن در میان معتکفان خبر داد.
حجت الاسلام تکیه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای، رییس ستاد مرکزی اعتکاف ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی که در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان این که احیای فرهنگ اعتکاف یکی از برکات انقلاب اسلامی در جهان است، گفت: در سال گذشته در مراسم اعتکاف که به همت جامعه المصطفی العالمیه در لندن برگزار شد سه هزار نفر در این مراسم حضور داشتند که این موضوع نشان از اهمیت فرهنگ اعتکاف و تفکر در میان مسلمان دارد.

وی با بیان اینکه امروز برگزاری مراسم اعتکاف محدود به مرزهای داخلی نبوده بلکه در عرصه بین المللی نیز با شور و شوق زیادی برگزار می شود، افزود: برگزاری مراسم اعتکاف به صورت بین المللی از پنج سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر مراسم اعتکاف به مدت ۳۰ سال است که در قم و ۲۰ سال در سطح  کشور و حدود ۵ سال است که این سنت حسنه در عرصه بین المللی نیز اجرا می شود.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف قم تصریح کرد: هم افزایی و وحدت رویه در برگزاری اماکنی که میزبان اعتکاف هستند و همچنین  آسیب شناسی و برنامه ریزی هوشمندانه در مراسم اعتکاف که به صورت بخش نامه فرهنگی در حال ابلاغ است، از جمله فعالیت های ستاد اعتکاف در استان قم بوده است.

حجت الاسلام تکیه تحول فضای فرهنگی و معنوی در کشور را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد و گفت: غنی تر کردن مراسم از نظر محتوایی از دیگر طرح های در حال پیگیری از سوی ستاد اعتکاف در استان قم است.

وی همچنین از چاپ موسوعه فقهی اعتکاف با هدف معرفت افزایی در میان معتکفان خبر داد.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه همواره جوانان استقبال خوبی از مراسم اعتکاف دارند، یادآور شد: سعی شده در مراسم اعتکاف با برنامه ریزی مناسب زمینه معرفت افزایی معتکفان فراهم شود ولی برنامه های اجرا شده در مراسم اعتکاف به شکلی نیست که فرصت تفکر را از معتکفان بگیرد./968/پ202/ی

ارسال نظرات