۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۹۰۱۰۰
پژوهشگر حوزوی:

پژوهش های جدید حوزوی ارتقا دهنده سطح علمی حوزه هستند

استاد و پژوهشگر حوزوی با اشاره به ضرورت انتخاب تحقیقات جدید برای افزایش سطح کیفی پژوهش در حوزه های علمیه گفت: با گزینش مناسب و هدفمند متقاضیان ورود به حوزه ها، سطح آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه افزایش خواهد یافت.
تحقیق و پژوهش

حجت الاسلام سید حسن امام، استاد و پژوهشگر حوزوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مقاله «بررسی سیره عقلا در عمل به خبر ثقه» که در نخستین نشست علمی تخصصی حوزه های خوزستان ارائه شد، اظهار داشت: موضوع نام برده شده از مباحث جدید در علم فقه و اصول و مورد اهتمام پژوهشگران و محققان علوم دینی است.

این پژوهشگر حوزوی با بیان تقریرهای بی شمار برای سیره عقلا در خبر ثقه که در مقاله مذکور به 4 تقریر اشاره شده است، افزود: مباحث نو فقه و اصول در حوزه های علمیه زیاد است که علمای حوزه به نقد و بررسی آنها می پردازند و امیدوارم که پژوهشگران خوزستانی نشست های تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی را برای ارائه مقالات جدی بگیرند.

این استاد حوزه با توصیه پژوهشگران به خلق آثار جدید حوزوی گفت: تحقیقات جدید حوزوی گامی مهم در ارتقای سطح علمی حوزه ها خواهد بود.

حجت الاسلام امام با اشاره به طرح تحول در حوزه های علمیه و ارتباط آن با رشد فعالیت های آموزشی و علمی ابراز داشت: هدف از آموزش، پژوهش است و به عبارت دیگر از طریق پژوهش بر دانستنی ها افزوده و تولید علم صورت می گیرد که در طرح تحول حوزه های علمیه چنین نکته ای مدنظر رهبرمعظم انقلاب و مراجع تقلید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه افزایش فرهنگ پژوهش و تحقیق، ارائه مقاله و کتاب و تولید علم از سیاست ها و برنامه های گنجانده شده در طرح تحول است، خاطرنشان کرد: از مدیریت جدید حوزه علمیه انتظار داریم تا در مسأله پژوهش سرفصل های جدیدی تعریف و پژوهش در حوزه ها بیشتر از گذشته مورد اهتمام قرار گیرد.

این پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه افزایش ورود طلبه ها گسترش مدارس علمیه را در پی خواهد داشت، عنوان کرد: این افزایش چه بسا بر سطح کیفی آموزش و پژوهش تأثیر بگذارد اما با گزینش مناسب و هدفمند متقاضیان تحصیل، سطح آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه افزایش خواهد یافت./9456/303/ب1

ارسال نظرات