۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۹۰۲۲۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد مازندران:

تحصیل در حوزه علمیه از مصادیق باقیات الصالحات است

حجت الاسلام ابراهیمیان تحصیل در حوزه های علمیه را یک افتخار بیان کرد و گفت: تحصیل فرزندان در حوزه علمیه از مصادیق باقیات الصالحات معنوی محسوب می شود.
سید حسین ابراهیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران امشب در جشن میلاد امام جواد(ع) در امیرکلا بابل، گفت: خداوند در این عالم فرزندی بابرکت تر از حضرت جوادالائمه(ع) نیافرید، زیرا پس از سال ها که امام رضا(ع) صاحب فرزندی نشد، وجود امام جواد(ع) را برای ادامه رسالت و امامت پا به عرصه گیتی نهاد.

وی افزود: امام جواد(ع) در سن طفولیت به امامت رسید و سطح علمی ایشان موجب حیرت بسیاری از علما و بزرگان آن دوره در جهان اسلام شد.

استاد حوزه و دانشگاه امامت را یک لیاقت و شایستگی از جانب خداوند بیان کرد و اظهار داشت: امامت به سن و سال نیست بلکه به شایستگی یک فرد بستگی دارد که خداوند ردای امامت را بر بدن چه کسی بپوشاند.

وی ادامه داد:  در عالم خلقت گاهی یک درخت کوچک میوه ها و ثمره های زیادی می دهد که از یک درخت کهنسال و دارای عمر زیاد به مراتب بیشتر است.

وی به بیان مثالی دیگر درباره رفع شبهه در مورد امامت امام جواد(ع) پرداخت و تأکید کرد: یک لامپ کوچک که به منبع انرژی قوی وصل است به مراتب از لامپ بزرگ که به آن منبع قوی وصل نیست، نور بیشتری ساطع می کند.

حجت الاسلام ابراهیمیان تحصیل در حوزه علمیه را فراگرفتن علوم الهی و ادامه رسالت پیامبران و ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه پشتوانه علمی و فقهی برای جامعه اسلامی و به ویژه نظام اسلامی محسوب می شوند.

وی با دعوت از نوجوانان و جوانان مستعد برای ثبت نام در حوزه های علمیه، تصریح کرد: حوزه های علمیه شهرستان بابل با پیشینه بسیار زیاد که برابر با قدمت حوزه علمیه اصفهان است، از حوزه های موفق و نمونه کشور محسوب می شود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران با اشاره به تعداد 7 مدرسه علمیه برادران و سه مدرسه علمیه خواهران در شهرستان بابل، افزود: از جوانان مستعد و علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه علامه حسن زاده، علامه شهید مطهری، امام راحل، علامه جوادی آملی و مقام معظم رهبری پدید می آیند.

استاد حوزه علمیه بابل ادامه داد: امروز مدارس علمیه هم بهره مند از علوم قدیم و هم از علوم جدید هستند و مسائل علمی در آن ها با جدیت زیاد دنبال می شود.

حجت الاسلام ابراهیمیان تحصیل در حوزه های علمیه را یک افتخار بیان کرد و اظهار داشت: تحصیل فرزندان در حوزه علمیه یک باقیات الصالحات معنوی است که برای والدین برکت آفرین محسوب می شود./1313/203/ب2

ارسال نظرات