۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۹۰۲۵۹
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

اعتکاف جهادی برای تقویت ارزش های دینی است

آیت الله نعیم آبادی استقبال جوانان از اعتکاف را یکی از برکت های انقلاب اسلامی دانست و گفت: برپایی این آیین معنوی، جهادی برای تقویت ارزش های دینی است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان در جلسه ستاد اعتکاف که امروز در دفتر وی تشکیل شد با بیان اینکه ماه رجب ماه سرازیر شدن رحمت الهی است، گفت: در حالی که رجب یکی از ماه های حرام است و باید صلح و آتش بس میان ملت ها حاکم باشد، جنگ و کشتار مسلمان در این ماه نیز همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: اعتکاف یعنی انسان خود را ملازم کند و با قصد قربت در برابر پروردگار تعظیم کند یعنی در اعتکاف قربت، تعظیم و ملازمت نهفته است و تعظیم یعنی توجه به خدا و دوری از گناه.

امام جمعه بندرعباس از 13 رجب به عنوان یکی از مهم ترین اعیاد شیعیان نام برد و یادآور شد: به صورت متواتر ذکر شده که حضرت علی(ع) در خانه خدا متولد شده و این فخر جهان اسلام است که در مسجد تولد و در مسجد نیز به شهادت برسد.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه ابراز داشت: ماه رجب جزء ماه هایی است که باید صلح و دوستی بین ملت ها در آن بیشتر شود.

وی اظهار کرد: توبه، آمرزش گناهان، دوری از آتش جهنم، رهایی از قید و بندهای زندگی مادی و کسب معنویت از بارزترین نتایج و برکت های برپایی آئین معنوی اعتکاف است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: هنر دین اسلام است که می تواند در ایام اعتکاف، تعداد زیادی از انسانها را دور هم جمع کند، اکثر افراد با حضور در مراسم معنوی اعتکاف در زمره افراد مسجدی در می‌آیند و از گناهان توبه می کنند.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: متولیان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، باید در برگزاری این مراسم معنوی از حضور منبری های قوی بهره ببرند و احکام شرعی را آنطور که باید،‌ به معتکفان بیان کنند.

وی گفت: مداحان نیز باید خود را ملزم به راست خوانی کنند، چرا که با دروغ خوانی، مجالس به گناه آلوده می شود.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: اگر می خواهید به ماه رمضان به خوبی وارد شوید باید ماه رجب را محافظت کنید، چرا که ماه رجب از ماه هایی است که رحمت خداوند در شب و روز نازل می شود، مؤمنان باید در ماه رجب با عمل به احکام اسلامی زندگی دنیوی خود را شیرین تر کنند.

آیت الله نعیم آبادی، اعتکاف را فرصتی برای درگیری مردم با خودشان اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغان و سخنرانان در ایام برگزاری مراسم اعتکاف از سخنرانی های غیر مرتبط و خارج از وقت پرهیز کرده و مردم را به تفکر و بررسی اعمال خود در طول سال دعوت کنند.

وی، استقبال جوانان از اعتکاف را یکی از برکت های انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: برپایی این آیین معنوی، جهادی برای تقویت ارزش های دینی در افراد به ویژه جوانان است.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: در ماه رجب باید جوانان با حضور پر شور خود در مراسم اعتکاف چشم دشمن را کور کنند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه زمان آن رسیده تا معتکفان با درک درست از این ایام به نبرد با خود بپردازند، تصریح کرد: امیدواریم در مراسم اعتکاف پیش رو مبلغان و سخنوران با وقت‌شناسی معتکفین را به خلوت با خود و اصلاح و خودسازی دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به ایام اعتکاف این مراسم را میدانی برای نبرد با خود دانست و گفت: مبلغان معتکفان را به خودشناسی دعوت کنند./202/851/ب1

ارسال نظرات