۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۹۰۳۰۴
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

۲۶۰۰ طلبه و روحانی خراسان شمالی، تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و 600 طلبه و روحانی شیعه و سنی استان از خدمات مختلف این مرکز بهره‌مند هستند.
حجت الاسلام امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در دیدار کارکنان این نهاد با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به ارائه خدمات مختلف از سوی این مرکز به طلاب و روحانیان، اظهار کرد: اکنون درمجموع دو هزار و 614 روحانی و طلبه برادر و خواهر شیعه و سنی از خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد هزار و 668 نفر اعضای فعال بوده و 523 نفر غیرفعال محسوب می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد هزار و 216 نفر طلاب و روحانیان شیعه هستند که 932 نفر برادر و 284 نفر هم از طلاب و مبلغات خواهر هستند.

حجت‌الاسلام امیری اظهار کرد: از تعداد کل طلاب و روحانیان شیعه برادر تحت پوشش این مرکز 401 نفر مجرد و 531 نفر متأهل بوده و همچنین از تعداد 284 نفر طلاب و روحانیان خواهر 226 نفر متأهل و مابقی مجرد هستند.

وی با بیان اینکه همچنین 452 نفر از روحانیان اهل سنت خراسان شمالی هم تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی هستند، اضافه کرد: این تعداد شامل 450 روحانی و طلبه اهل سنت برادر و دو طلبه خواهر اهل سنت است.

حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: از تعداد کل روحانیان اهل سنت تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی 376 نفر متأهل و 74 نفر مجرد هستند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات مختلف به اعضای این مرکز، اظهار کرد: برگزاری همایش معمرین، ضیافت نور، اردوی زیارتی قم، تکریم معمران و روحانیان سالخورده و برپایی کارگاه ارتقای سلامت ازجمله فعالیت‌هایی است که سال گذشته از سوی این مرکز صورت گرفت.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی برای طلاب ممتاز و مزدوجان، برگزاری اردوی خانوادگی، برنامه‌های ورزشی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به طلاب و روحانیان را از دیگر اقدامات این نهاد در سال 95 ذکر کرد.

حجت‌الاسلام امیری اظهار کرد: در این راستا 450 نفر از روحانیان استان به همراه خانواده به اردوی یک‌روزه درون استانی، 200 نفر به اردوی مازندران ـ اردبیل ـ همدان و 40 نفر از روحانیان معمر خراسان شمالی به همراه خانواده هم به اردوی زیارتی قم اعزام شدند.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیرنظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات