۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۹۰۳۲۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

طلاب تقوای الهی را ره‌توشه خود قرار دهند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این که تقرب به محضر خداوند متعال در گرو تسلیم مطلق در برابر اراده الهی است، گفت: سفارش من به طلاب، تقوا در مطالعه دروس و تسلیم در برابر اراده خداوند است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان عرصه فرهنگی نشریه رشد، ضمن تأکید بر اهمیت اعتقاد به توانایی و قدرت خداوند در انجام کار‌ها، تصریح کرد: باید با تمام وجود بپذیریم که خداوند قادر و توانا است، بنابراین تمام عالم در اختیار ذات اقدس الهی است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار داشت: آیات مختلفی در قرآن کریم وجود دارد که انسان را سفارش می‌کند تا در برابر خداوند متعال سر تعظیم فرود آورده و موجودیت عالم را متعلق به حضرت حق بداند.

وی با اشاره به قدرت خداوند متعال گفت: خداوند اگر بخواهد ضرری رساند، کسی توان ایستادگی در برابر آن را نخواهد داشت و اگر بخواهد خیری به کسی برساند، کسی قدرت بازداشتن او را نخواهد داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه، وجود ایمان مطلق به خداوند متعال را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: اعتقاد به قدرت خداوند متعال مراحلی دارد، بنابراین یکی از مراحلی که هر مؤمنی باید به آن معتقد باشد آن است که  بداند تمام امور در دست حضرت حق است.

وی تصریح کرد: طلاب جوان باید به این مسأله معتقد باشند که تخلف از اراده الهی امکان ندارد، لذا اگر مشیت خداوند در تحقق عملی باشد، اگر عالم و آدم جمع شوند تا از اجرا و عملیاتی شدن آن جلوگیری کنند، نخواهند توانست و اگر خداوند انجام کاری را اراده نکند، هیچ موجودی نخواهد توانست آن کار را انجام دهد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این که تقرب به محضر خداوند متعال در گرو تسلیم مطلق در برابر اراده الهی است، گفت: سفارش من به طلاب، تقوا در مطالعه دروس و تسلیم در برابر اراده خداوند است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که بهترین علم چه علمی است و جوانان بهتر است به دنبال فراگیری چه علمی باشند، اظهار داشت: هر فردی می‌بایست بر اساس توانایی‌ها، استعداد‌ها و علایق خود، رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کند، بنابراین مهم نیست جوانان چه علمی را برای یادگیری انتخاب می‌کنند، بلکه مهم آن است که در هر عرصه‌ای که پا می‌گذارند، تقوای الهی را ره‌توشه خود قرار دهند. /878/ 202/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات