۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۳۵۵
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تکیه بر توانایی های داخلی راه تحقق شعار سال است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت داشتن خودباوری برای عملی ساختن شعار سال، گفت: در این زمینه باید به توانایی های داخلی و وجود نعمت های خدادادی توجه داشت تا در مقام عمل ایفای نقش کرد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سال را با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده است، گفت: این نامگذاری دارای معنای وسیع اسلامی است.

وی با بیان اینکه این نامگذاری ریشه در آیات قرآن دارد، افزود: دین مبین اسلام ما را به خودکفایی، بی نیازی از تکیه بر دیگران و استفاده صحیح از منابع خدادادی و نعمت های الهی توصیه کرده است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان لازمه عملی ساختن شعار سال را خودباوری عنوان کرد و اظهار داشت: برای عملی ساختن اقتصاد مقاومتی باید ابتدا توانایی های داخلی، وجود نعمتهای الهی و استعدادها، نیروهای جوانان و سرمایه های ملی را باور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تکیه بر توان داخلی و توجه به حاصلخیزی کشور اگر همه خواسته ها و مؤلفه های اقتصادی عملی نشود، بخش عظیمی از آن به مرحله عمل خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با تأکید بر اینکه نامگذاری سال نباید در مقام شعار باقی بماند، افزود: برای رسیدن به مقام عمل باید به تولید ملی و داخلی، بخش کشاورزی، صنعت داخلی و منابع ملی و طبیعی توجه ویژه داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: اشتغال زایی و برطرف شدن مشکل بیکاری جوانان زمانی محقق می شود که به داشته ها و توانایی های داخلی توجه شود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: رهاسازی تولیدات داخلی نه تنها موجب اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نمی شود، بلکه مشکلات بیکاری همچنان باقی خواهد ماند و مشکلات کشور روز به روز بیشتر می شود.

وی راه حل برطرف شدن مشکلات اقتصادی و مقابله با فشار تحریمها را تلاش مسؤولان در سایه روحیه جهادی و ولایی با بهره گیری از آیات الهی عنوان کرد و گفت: امید است با تکیه بر نعمتهای الهی بتوانیم در خدمت به نظام گام برداریم و به مملکت خویش خدمت کنیم./9459/302/ب2

ارسال نظرات