۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۹۰۳۶۳
عضو هیأت داوران جشنواره اشراق مطرح کرد؛

لزوم ارتباط حوزه با هنرمندان جامعه

عضو هیأت داوران جشنواره هنرهای تجسمی اشراق گفت: ارتباط حوزه و هنر موجب تولید آثار هنری انقلابی می شود.
داور جشنواره هنرهای تجسمی اشراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود نجابتی در اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق که امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان فرآیند انتخاب آثار برگزیده در این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و آثار ارسال شده نیز به صورت حرفه ای در رشته های مختلف تولید شده بودند.

وی افزود: معیارها و ملاک هایی که در گزینش آثار برگزیده مورد استفاده قرار گرفت، روشی است که در جشنواره های ملی نیز استفاده می شود و سخت گیری و دقت فراوانی در بررسی آثار شده است.

عضو هیأت داوران جشنواره هنرهای تجسمی اشراق ادامه داد: تمایز این جشنواره با دیگر جشنواره هایی که در کشور برگزار می شود، مبتنی بر رویکرد و نوع نگاهی است که شرکت کنندگان در تولید آثار دارند و تولید آثار با رویکرد انقلابی و هنر متعهد از ویژگی های برجسته این جشنواره است.

نجابتی هنر انقلابی را صیقل دهنده اسلام ناب محمدی دانست و خاطرنشان کرد: منشور امام که درباره هنر وجود دارد باید سرلوحه کار هنرمندان قرار گیرد و هنر انقلابی به عنوان صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، باید سبب صدور انقلاب شده و در خدمت محرومان جامعه درآمده و به دنبال استکبار ستیزی باشد.

وی اضافه کرد: در سخنان امام خط مشی هنر انقلابی به صورت واضح و دقیق ترسیم شده است و سخن ایشان که فرموده اند«از این فرصت الهی که به دست آمده باید استفاده کرد و به مدد روحانیون آشنا به فقه اسلام و قرآن کریم، مسائل دینی را با زبان هنر استخراج کرده و به عالم ارائه دهید» در رأس کارها قرار گیرد.

عضو هیأت داوران جشنواره هنرهای تجسمی اشراق در ادامه اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که علمایی که با هنر آشنا و مأنوس هستند از هنرمندان دستگیری کرده و نیازها و دغدغه های آنها را پاسخ دهند تا شاهد عمق یافتن آثار هنرمندان کشور باشیم.

نجابتی با اشاره به گسترش فعالیت های هنری انقلابی در کشور خاطرنشان کرد: جشنواره ها و سوگواره های بسیار خوبی در کشور ما برگزار می شود و آثار خوبی نیز به این جشنواره ها ارسال می شود که نشان دهنده رشد و گسترش ظرفیت ها و همچنین شکوفایی استعداد هنرمندان متعهد و انقلابی است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم فضایی رقم بخورد که ارتباط میان هنرمندان دانشکده های هنری کشور با حوزه ایجاد شود تا شاهد تولید آثار دینی با محتوا و مفهوم انقلابی باشیم./872/پ202/ج

ارسال نظرات