۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۹۰۴۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اجرای قانون توأم با اخلاق‌ رویکرد تعزیرات حکومتی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید قانون‌مداری توأم با اخلاق و برخورد مناسب رویکرد تعزیرات حکومتی باشد، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت‌های قانون با چاشنی اخلاق برای متنبه کردن متخلفان استفاده شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان نهاد تعزیرات حکومتی استان، با اشاره به رسالت خطیر این نهاد، اظهار کرد: باید مدیران و کارکنان تعزیرات حکومتی به قصد سازندگی به متخلفان صنفی نگاه کنند و نگاه مچ‌گیری نداشته باشند.

وی اضافه کرد: برخورد با ارباب رجوع در تعزیرات حکومتی، مبحث ظریفی است؛ زیرا کسانی که با این مجموعه ارتباط دارند عموماً متخلفین بازار هستند؛ به همین دلیل باید با آنها طوری برخورد شود که احساس کنند تعزیرات حکومتی دلسوز آنها بوده و نیت تذکر و متنبه کردن متخلف است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، خطاب به کارکنان تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: باید در این‌گونه مسائل به طور غیرمستقیم ورود داشته باشید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بنا به آموزه اسلامی «العسر یفسد الاخلاق» و تنگناها سبب فساد اخلاقی می‌شود، ادامه داد: در برخی موارد افراد به سبب قرار گرفتن در تنگنای معیشتی در زندگی، تنها راه را در گناه کردن و تخلف می‌بینند؛ به همین دلیل وظیفه ما به‌ویژه مسؤولان تعزیرات حکومتی برخورد مناسب برای پیشگیری و متنبه شدن آنها است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید در مجموعه تعزیرات حکومتی تلاش برای دست‌یابی به احسن الحال و فعالیت و حرکت به سمت بهتر شدن مدنظر باشد.

وی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای عمل شود که هم مُرّ قانون اجرا شده و هم مردم به مسؤولان و نظام بدبین نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: حضرت علی (ع) دارای صفات متضاد بود؛ به‌گونه‌ای که در عین مهربانی و عطوفت، قاطعیت تمام داشت که این ویژگی باید در همه مدیران و مسؤولان نظام باشد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه قانون همچون لولای در بوده و اخلاق روغنی است که سبب می‌شود در به راحتی بچرخد، افزود: اخلاق سبب می‌شود قانون راحت‌تر جاری شود؛ به همین دلیل همه باید به این امر اهتمام داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید قانون‌مداری توأم با اخلاق و برخورد مناسب رویکرد تعزیرات حکومتی باشد، افزود: در این زمینه باید از ظرفیت‌های قانون با چاشنی اخلاق برای متنبه کردن متخلفان استفاده شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات