۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۹۰۴۳۵
در برنامه زمزم معرفت تبیین شد؛

وظایف منتظران فرج در کلام امام جواد

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز مدیریت تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه امام جواد افضل اعمال شیعیان را انتظار فرج می دانند، به بیان وظایف منتظران از دیدگاه آن حضرت پرداخت.
ظهور امام زمان (عج) ریشه ظلم را می سوزاند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز مدیریت تخصصی مهدویت عصر امروز در برنامه زمزمه معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه از امام جواد(ع) در زمینه مهدویت چهار روایت کاربردی و پر محتوا وجود دارد، گفت: هر کدام از روایت ها یک نقشه راه برای ما در رسیدن به عصر ظهور امام زمان(عج) فراهم می کند.

وی افزود: یکی از مشهورترین روایت های که در زمینه فرج از امام جواد(ع) وجود دارد این روایت است که امام می فرمایند«اَفضَلُ اَعمالِ شيعَتِنا اِنْتِـظارُ الْفَرَجِ» یعنی افضل اعمال شیعیان ما انتظار فرج است که این روایت در کتاب کمال الدین شیخ صدوق ذکر شده است و امام جواد(ع) این حدیث را در پاسخ پرسش صفر بن ابی دلف که می پرسد آیا شما امام زمان(عج) هستید بیان می کنند و می فرمایند که «اطاعت از امام زمان، اطاعت از ماست و رسالت ما مهندسی رفتار انسان ها است تا آنها در برابر پروردگار و ائمه معصوم به ویژه امام زمان(عج) مطیع باشند».

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام جواد(ع) در ادامه حدیث می فرمایند که اطاعت از ما، اطاعت از مهدی است و امر او، امر ماست و ما ائمه چیزی به غیر از بنده و مطیع خداوند نیستیم و کلام او کلام ماست.

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: صفربن ابی دلف پس از پایان یافتن کلام امام جواد(ع) از ایشان می پرسند که آیا موعود بعد از امام عسکری(ع) می آید که امام جواد(ع) می فرمایند بله و پس از آن امام جواد به شدت شروع به گریه کردن می کنند.

وی افزود: صفر بن ابی دلف وقتی گریه امام جواد(ع) را می بیند از ایشان می پرسد که به چه علت گریه می کنند که امام جواد می فرمایند که امام زمان(عج) به حق «منتظَر» هستند که صفربن ابی دلف در ادامه علت این «منتظَر» بودن را می پرسد که امام جواد(ع) در پاسخ می فرمایند«به این علت که دوران غیبتش موجب می شود که مردم نام او را فراموش کنند و بیشتر مردم به امامت او اعتقاد دارند ولی با این وجود از او اعلام برائت می کنند یعنی قول او را می دانند ولی از آن تبعیت نمی کنند».

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز مدیریت تخصصی مهدویت اظهار کرد: امام جواد(ع) ادامه می دهند که غیبت او بسیار طولانی است و کسانی که منتظر او هستند اخلاص واقعی دارند و تماما خدا را در نظر می گیرند و عده ای که وجود امام را به خاطر شکاکیت و ایجاد یک شک و شبهه دشمن به فراموشی می سپارند منتظران او نیستند و این دوران، یعنی دوران انتظار دورانی است که در آن دشمنان منتظران را مسخره کرده و از آنها سراغ امامشان را می گیرند و می گویند کجاست و به این وسیله شعییان و منتظران را مورد تمسخر قرار می دهند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز مدیریت تخصصی مهدویت با بیان اینکه امام جواد(ع) در ادامه حدیث به نکته ظریفی اشاره می کنند و می فرمایندکه تکذیب کنید کسانی را که برای ظهور وقت تعیین می کنند، گفت: امام جواد(ع) می فرمایند که اینها دروغگو هستند و سراغ آنها نروید و برای فرج عجله نکنید و به زمینه سازی خود برای ظهور ادامه دهید تا هلاک نشوید و اگر در این دوران بتوانید یک اخلاص واقعی داشته باشید مسلمان واقعی هستید.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به اینکه همه به منجی اعتقاد دارند یادآور شد: آن اعتقادی که اعتقادی سازنده بوده و سبب حرکت منتظران می شود اعتقاد به وجود امام زمان (عج) است و این در حالی است که سایر ادیان با وجود اعتقاد به  منجی هیچ حرکت سازنده برای ظهور منجی انجام نمی دهند./968/پ202/ی

ارسال نظرات