۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۹۰۴۵۵
با موضوع تربیت دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی؛

تفاهم نامه همکاری میان حوزه علمیه آذربایجان شرقی و کمیته امداد امضا شد

تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی و حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با موضوع مشارکت در تأمین استاد و مربیان همراه اردو، طراحی و اجرای فعالیت‌های آموزشی اعتقادی و معنوی برای خانواده های تحت حمایت امضا شد.
تفاهم نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی و حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با موضوع مشارکت در تأمین استاد و مربیان همراه اردو، طراحی و اجرای فعالیت‌های آموزشی اعتقادی و معنوی برای خانواده های تحت حمایت منعقد شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی انتظاری در این مراسم با تأکید بر جدیت حوزه های علمیه در ترویج سبک زندگی اسلامی و تعمیق معنویت و اعتقادات دینی در جامعه، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در هر جایی که بستر ترویج فرهنگ دینی فراهم باشد حضوری فعال خواهد داشت.

وی وظیفه حوزه و روحانیت را تحکیم معنویت و اعتقادات دینی دانست و گفت: حوزه علمیه آذربایجان شرقی پیشگام در عرصه های تبلیغی است.

محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم، تحقق سبک زندگی اسلامی را یک وظیفه همگانی دانست و ابراز داشت: تفاهم نامه منعقده در هشت ماده و به مدت نامحدود است و در آن توسعه و تعمیق فرهنگ و آموزه های انسان ساز قرآن و سنن اسلامی و انقلابی با رویکرد آموزشی و تربیتی مد نظر قرار گرفته است.

وی با تأکید بر بهره برداری نظام مند از ظرفیت حوزه های علمیه در پرورش و شناسایی استعدادهای دینی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های این دو نهاد در جهت رشد فکری، اخلاقی و رفتاری در بین مددجویان از اهداف این تفاهم نامه است.

مدیر کل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به تعهدات کمیته امداد امام خمینی (ره) در این تفاهم نامه، افزود: درخواست به موقع جهت تأمین مربیان همراه اردوهای فرهنگی، همکاری در برگزاری مراسمات دینی، جلسات و نمایشگاه مشترک در طول سال، پشتیبانی برای برگزاری کلاس های قرآنی و مذهبی از جمله این تعهدات است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسمات معنوی و دینی با رویکرد قرآنی برای خانواده‌های تحت حمایت و اطلاع رسانی در خصوص استفاده از توانمندی های حوزه های علمیه از دیگر تعهدات در این تفاهم نامه است.

کلامی با اشاره به تعهدات حوزه های علمیه آذربایجان شرقی مندرج در این تفاهم نامه، گفت: تأمین و معرفی اساتید مجرب برای کلاسهای آموزشی مرتبط در کمیته های امداد امام خمینی (ره) و تأمین مربی همراه برای اردوهای فرهنگی از تعهدات مندرج حوزه های علمیه در این تفاهم نامه است.

وی ابراز داشت: همکاری در برگزاری کلاسهای اعتقادی و مذهبی برای خانواده های تحت حمایت و حمایت از پایان نامه های حوزوی و تألیفات مددجویان در حوزه مباحث دینی از مهمترین تعهدات حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در این تفاهم نامه است.

بنابر این گزارش این تفاهم نامه میان محمد کلامی؛ مدیرکل کمیته امداد و حجت الاسلام علی انتظاری؛ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی امضاء شد و طی آن دو طرف تعهداتی را در ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بر عهده گرفتند./204/854/ب1

ارسال نظرات