۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۹۰۴۵۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مسیر رسیدن به خدا ولایت حضرت علی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: راز به دنیا آمدن حضرت علی(ع) در خانه کعبه گواه این موضوع است که مسیر رسیدن به خداوند از ولایت حضرت علی (ع) می گذرد.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در کنگره بزرگداشت ۱۴۰۰۰ شهید منطقه شمال‌غرب ارتش با اشاره به ۱۳ رجب سالروز تولد حضرت علی(ع) و روز پدر اظهار داشت: در میان شیعه و سنی هیچ شکی وجود ندارد که حضرت علی(ع) در خانه کعبه به دنیا آمده است و همه روی این موضوع اتفاق‌نظر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه که مسلمانان هر جای دنیا که باشند برای ارتباط با خدا باید به سوی کعبه بایستند، افزود: به دنیا آمدن حضرت علی(ع) در خانه کعبه یک راز و معما است و آن اینکه هر که بخواهد به خدا برسد باید از مسیر علی(ع) ورود کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه بالای هر خوبی خوبی دیگری است تا زمانی که انسان در راه خدا شهید شود، خاطرنشان کرد: هر فرد با هر گامی که در راه دین خدا هنگام جنگ برمی‌دارد به درجه و منزلتش افزوده می‌شود تا اینکه شهید شده و آنگاه دیگر مقام و جایگاهی بالاتر از آن وجود ندارد.

وی غبطه به جایگاه شهیدان را برای همه امری عادی خواند و تصریح کرد: امیرالمونان(ع) بعد از دست دادن اصحاب وفادار خویش در جنگ صفین شهیدان را زنده دانسته که خداوند به آنان اجر و پاداش داده و در بهشت سکنا می‌دهد و با گفتن کجایند شهیدان مخلص غبطه و حسرت خود را  نسبت به جایگاه شهدا ابراز می کند.

کیومرش شرفی، فرمانده قرارگاه شمال‌غرب نزاجا در این کنگره با اشاره به موفقیت‌های لشکر ۶۴ ارومیه در دوان دفاع مقدس، اظهار داشت: کربلای 2 و 5 به همت لشکر ۶۴ عاشورای ارومیه، در وسعت جغرافیایی حاج عمران و ارتفاعاتش انجام شد و در آن عملیات سه هزار نفر از ارتش عراق کشته و زخمی و ۳۰۰ نفر به اسارت گرفته شدند.

وی  با بیان اینکه شهیدان مظهر ایستادگی و مقاومت هستند، افزود: سپهبد صیاد شیرازی مظهر اخلاق، ولایت‌مداری، تعهد و دشمن‌شناسی و اولین کسی بود که با بنی‌صدر مقابله کرد.

شرفی شهادت و خدمت به رهبری و امام زمان(عج) را آرزوی صیاد شیرازی عنوان کرد و یادآور شد: صبح فردای شهادت صیاد شیرازی، خانوده ایشان وقتی به مزار این شهید رفته بودند باکمال تعجب مقام رهبری را بالای قبرشان مشاهده می‌کنند و وقتی دلیل این حضور را درساعات اولیه صبح می‌پرسند رهبر انقلاب جواب می‌دهند: « دلم برای صیادم تنگ شده است.»

فرمانده قرارگاه شمال‌غرب نزاجا گفت: امنیت و آسایش امروز ایران که در دنیا مثال‌زدنی استٰ مدیون خون پاک شهیدان هست.

در ادامه مراسم از خانواده شهیدان برات‌علی سیفی عبدی، خالد حیدری، فرهاد بدیعی، حسین کهپاشیان، میرجعفر رضایی و جانبازان عبدالله آرین، هوشنگ علی‌پور، یوسف طالب مرندی،سعید رزم‌جو و آزادگان مجید صالح‌پور و ایوب امیری‌مجد تقدیر و قدرانی به عمل آمد.

کنگره بزرگداشت ۱۴۰۰۰ شهید منطقه شمال‌غرب ارتش با حضورحسن سیفی معاونت نیروی انسانی ارتش،کیومرث شرفی فرمانده قرارگاه شمال‌غرب نزاجا، حجت‌الاسلام والمسلمین شبانعلی صالحی معاون عقیدتی نزاجا، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی رئیس عقیدتی و سیاسی قرارگاه شمال‌غرب نزاجا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، قربانعالی‌سعادت استاندار، مهدی فعال رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ناصر اصلانی فرمانده نیروی انتظامی استان و یدالله آبروشن فرمانده عملیاتی ۳ حمزه(ع) استان برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات