۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۹۰۴۷۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

انصراف ۹۳ نفر از ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی، برگزاری ویژه‌ برنامه «بیایید با کتاب رشد کنیم» در تبریز و برپایی جشن هنر انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: 93 نفر از ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان انصراف دادند که از این تعداد 40 نفر از نامزدی در شوراهای اسلامی شهری و 53 نفر از نامزدی در شوراهای اسلامی روستاها انصراف داده اند.

وی ادامه داد: 14 هزار و 31 نفر در سطح استان برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی نام نویسی کرده اند. از این تعداد دو هزار و 434 نفر در حوزه شهری و 11 هزار و 597 نفر در حوزه روستایی استان می باشند و از مجموع ثبت نام کنندگان 416 نفر زن و 13 هزار و 615 نفر مرد می باشد.

گفتنی است، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود. 

ویژه‌ برنامه «بیایید با کتاب رشد کنیم» در تبریز برگزار شد
هادی یوسف زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: مرکز فرهنگی هنری شماره 1 تبریز ویژه‌برنامه « بیایید با کتاب‌ها رشد کنیم » را با حضور کودکان و نوجوانان برگزار کرد. در این ویژه‌ برنامه کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با روزجهانی کتاب کودک در جهان و ایران و شعار امسال آن یعنی، « بیایید با کتاب‌ها رشد کنیم » برنامه‌های مختلفی را اجرا کردند.

وی افزود: در این برنامه کودکان و نوجوانان متعهد شدند تا پایان سال تمام تلاش‌خود را در جهت رشد و بالندگی با تکیه بر کتاب و کتابخوانی به کار بسته و در روز جهانی کتاب سال آینده، احساسات خود را در این باره بنویسند.

یوسف زاده با بیان اینکه این ویژه‌برنامه با ساخت کارت پستال ویژه این روز ادامه یافت، اضافه کرد: این کارت پستال‌ها به اعضای جدید و دوستان اعضا برای جلب توجه آنان به اهمیت کتاب و کتابخوانی اهدا خواهد شد. طرح مسابقه کتابخوانی با تکیه بر آمار و محتوا به صورت فصلی نیز برای اعضای مرکز تشریح شد تا اعضا با انگیزه بیشتری به مطالعه بپردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در ادامه اظهارکرد: همخوانی شعار روز جهانی کتاب کودک بخش دیگری از این ویژه ‌برنامه بود و همچنین از نوجوانان خواسته شد تا در چند جمله با بیان زیبا بنویسند که اگر بخواهند کتابی بنویسند، دوست دارند کتابشان حاوی چه مطالبی باشد.

جشن هنر انقلاب در تبریز برگزار می شود
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: جشن هنر انقلاب، همزمان با هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی روز دوشنبه 21 فروردین ماه سال جاری در محل سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شود.

جواد کریم نژاد گفت: جشن هنر انقلاب در شب میلاد امام اول شیعیان، حضرت علی (ع) و روز پدر با تجلیل از برخی فعالان فرهنگی و هنری استان همراه خواهد بود. در جشن هنر انقلاب برنامه هایی چون رونمایی از کتاب مرغ سحر( زندگی نامه و خاطرات مجاهد جبه مقاومت اسلامی و مدافع حرم، شهید صادق عدالت اکبری)، پیش بینی شده است.

وی اعلام کرد: اجرای موسیقی عاشیقلار، سخنان 2 تن از هنرمندان پیشکسوت در مورد هنر انقلاب و پخش فیلم شهید آوینی و تیزر هفته هنر انقلاب از دیگر بخش های جشن هنر انقلاب است.

کریم نژاد خاطرنشان کرد: برنامه هایی نظیر غبارروبی گلزار شهدای بقائیه مارالان، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایش میدانی ندای بصیرت، کارگاه تجسمی طرح های پوستر حقوق بشر آمریکایی از برنامه هایی است که در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات تصمیم نگرفته‌ام
مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: درخواست‌های مختلفی برای حضور من در انتخابات وجود دارد، اما فعلا تصمیمی در این باره ندارم و قطعا کاندیدای در سایه هیچ جریانی نخواهم بود.

نایب رئیس مجلس گفت: اگر مشکلی در کشور وجود دارد همه ما مقصر این موضوع هستیم و قطعا ساختار مجلس، قوه قضائیه و همه ارکان کشور در اشکالات شریک هستند./303/935/ب1

ارسال نظرات