۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۹۰۴۷۶
طراح بزرگ ترین قرآن مطلای جهان:

عواید قرآن مطلا برای کودکان سرطانی خرج می شود

خانزاده با تشریح مراحل اجرای بزرگترین قرآن مطلای جهان گفت: هدیه این قرآن حدود ۳ میلیارد تومان قیمت گذاری شده که تمام آن برای کودکان سرطانی خرج می شود.
رو نمایی از بزرگترین قرآن مطلا جهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رائین اکبر خانزاده طراح بزرگترین قرآن مطلای جهان عصر یکشنبه در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این که جلد این قرآن از روکش طلای 24 عیار است، گفت: سر سوره هایی که استفاده شده طلای 18 عیار و صفحات قرآن شمش نقره است.

وی افزود: این قرآن بزرگ با خط عثمان طه نوشته شده و تمام شماره آیات و علائم قرآنی رعایت شده است، قلم زنی جلد این قرآن را استاد عسکری از اصفهان انجام داده است، تمام عواید این قرآن پس از هدیه، برای کودکان سرطانی استفاده خواهد شد.

خانزاده با بیان این که از برخی کشورهای درخواست هایی برای در اختیار داشتن این قرآن مطلا بوده است، اظهار داشت: هدیه این قرآن حدود 3 میلیارد تومان قیمت گذاری شده که تمام آن برای کودکان سرطانی خرج می شود.

وی ادامه داد: قرار است این قرآن مطلا در چند کشور مسلمان نمایش داده شود تا هنر ایرانی را ببیند، بنده حدود دو سال روی این اثر کارکرده ام، از یک سال پیش قرآنی دیگر را شروع کرده ام و تا سال آینده تمام می شود.

طراح بزرگترین قرآن مطلای جهان با تقدیر از حمایت مراجع تقلید از هنرمندان ابراز داشت: این حمایت به ما انرژی می دهد که با شوق بیشتری در مسیر کارهای قرآنی قدم برداریم؛ این اثر بر اساس خط نسخ نوشته شده است.

وی عنوان کرد: در جلد قرآن از 110 گل به نام امیرمؤمنان(ع) و  14 گل به نام چهارده معصوم کار شده است و سبک خاصی به شمار می رود که در حرم های مطهر امام علی(ع) و امام حسین(ع) به کار گرفته می شود، حدود یک کیلو و نیم طلا و 20 کیلو نقره در این اثر استفاده شده است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات