۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۹۰۴۸۲
امام جمعه هریس:

اقتصاد مقاومتی فضایی برای اقدامات نمایشی و شعاری نیست

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با بیان این‌که حمایت از تولید ملی لازمه اشتغال‌زایی پایدار در جامعه است، گفت: اقتصاد مقاومتی فضایی برای اقدامات نمایشی و شعاری نیست.
حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت نیست، بلکه دیگر قوای نظام و اقشار مختلف مردم در این مسأله مسؤولیت خطیر بر عهده دارند.

وی با تأکید بر این‎که تحقق اقتصاد مقاومتی کار جهادی می طلبد و همه باید در این زمینه همکاری و تعامل با یکدیگر داشته باشند، خاطرنشان کرد: ترویج نگرش جهادی همچون دوران دفاع مقدس لازمه مقابله با جنگ نابرابر اقتصادی با دشمنان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه هریس با بیان این‌که عرصه اقتصاد مقاومتی فضایی برای اقدامات نمایشی و شعاری نیست، گفت: دولت و بخش خصوصی باید تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند؛ ضمن این‌که کارآفرینان برای ایجاد مشاغل پایدار در شهرهای کوچک و روستاها بایستی طرح‌های جدید و به روز پیاده کنند.

وی با بیان این‌که حمایت از تولید ملی لازمه اشتغال‌زایی پایدار در جامعه است، تصریح کرد: عدم استفاده از کالای خارجی و خرید تولیدات داخلی یکی از راه‌های حمایت از تولیدکننده ایرانی و در نهایت پیشرفت اقتصاد ملی و پیشگیری از بیکاری در جامعه است، در نهایت دولت بایستی بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان ارایه کند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با اشاره به این‌که بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده و نیروی انسانی متخصص در کشور به دلیل بیکاری بهترین دوران زندگی خود را رو تباهی می بینند، افزود: در حال حاضر بیشتر جوانان تحصیل کرده از نعمت اشتغال و درآمد کافی محروم هستند که این معضل منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی می باشد.

حجت الاسلام احمدی حمایت از سرمایه گذاران داخلی و جذب سرمایه گذاران خارجی در جهت ایجاد اشتغال و تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید دولت زمینه لازم جهت تسهیل سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور را فراهم کند تا جوانان بیکار و تحصیل کرده بتواند از تخصص خود به بهترین شکل استفاده کنند.

وی در پایان با بیان این‌که سیاست‌های اعمال شده اقتصادی باید بر مبنای توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح‌ریزی شود، افزود: باید یک خط سیر بلند مدت برای حمایت از تولید ملی و اشتغال تعیین شود که در این زمینه دولت، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی وظایف مشخصی دارند./302/935/ب1

ارسال نظرات