۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۵۱۳
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

طلاب از مطالعه و تدبر در نهج البلاغه غافل نشوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مطالعه و تدبر در نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باید همچون قرآن کریم مورد توجه طلاب قرار گیرد.
امام جمعه ارومیه در جمع طلاب حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی صبح امروز به مناسبت 13 رجب، سالروز ولادت حضرت علی(ع) در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، طلاب را به مطالعه و آشنایی با کتاب نهج البلاغه توصیه و اظهار کرد: جرج جرداق مسیحی که اهل لبنان بود و در مورد حضرت کتابی 5 جلد به نام صوت العدالیه الانسانیه نوشته است، می گوید: 200 بار نهج البلاغه را خوانده ام و هر دفعه مطلب جدیدی فهمیده ام.

وی اضافه کرد: بر طلاب به عنوان عالم دین و هدایتگر جامعه لازم و ضروری است که نهج البلاغه را خوانده و همچون قرائت روزانه آن را در برنامه خود بگنجانند.

امام جمعه ارومیه به توصیف جرج جرداق از امیرمؤمنان(ع) در کتابش اشاره و خاطرنشان کرد: این نویسنده مسیحی در کتابش آورده است: «ای علی از اگر بگویم از مسیح افض هستی این مسأله را دین من قبول ندارد اگر بگویم حضرت مسیح از تو بالاتر است وجدان من قبول نمی کند، من نمی گویم که تو الله هستی بلکه میگویم بشری، آنچنان بشری که خدا می گوید خودت بگو که کیستی وگرنه از عهده ما خارج است که بگوییم چگونه بشری هستی».

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: طلاب حوزه های علمیه باید تلاش بیشتری در فهم کلام امیرمؤمنان(ع) داشته باشند و برای ختم آن مراسم ویِژه ای برگزار کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) طلاب را به خداترسی و تقوا توصیه کرد و گفت: خداوند همه حرکات و رفتارهای خوب و بد انسان را در آشکارا و خفا ثبت می کند و برای این کار فرشتگانی را مأمور کرده است که کمی از اعمال خوب شما را کم نمی نویسند و از خودشان مسأله باطلی را اضافه نمی کنند.

وی با اشاره به روایت دیگر از امام علی(ع)، گفت: هر کس تقوا پیشه کند از فتنه ها در امان خواهد ماند.

در ادامه مراسم زیارت امین الله با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در نمازخانه این مدرسه علمیه قرائت شد./936/202/ب2

ارسال نظرات