۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۹۰۵۴۹
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مراسم معارفه رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس دفتر ریاست جمهوری برگزار شد.
کتابخانه ملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه ریاست قدیم و جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی امروز با حضور حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور، محمد نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری، سیدرضا صالحی امیری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور گفت: کتابخانه ملی تاریخچه ملت ما است و یکی از نهادهای تمدنی جدید در کشور محسوب می‌شود.

در ادامه سیدامیررضا صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی عنوان کرد: سازمان کتابخانه ملی دارای نیروی انسانی باانگیزه است ما نیز آنچه در توان داریم برای تعالی آن انجام خواهیم داد.

وی افزود: باید اهل فکر و قلم امنیت داشته باشند چراکه اصحاب فرهنگ و قلم سرمایه بزرگی برای کشور هستند.

همچنین در ادامه این مراسم محمد نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عامل شکوفایی احساس آرامش در مردم است اگر اهل فرهنگ این آرامش را داشته باشند می‌توانند به تولید و خلاقیت بپردازند.

وی افزود: کتابخانه ملی در رشد فرهنگ کشور نقش مهمی بر عهده دارد، این مرکز باید محلی برای هم‌اندیشی پژوهشگران باشد.

نهاوندیان عنوان کرد: مرکز اسناد ملی صرفا وظیفه نگهداری اسناد ملی را ندارد بلکه باید در آن محققان بر روی تاریخ معاصر تحقیقات داشته باشند که اشتباهات تاریخی تکرار نشود و جوانان از این آموزه‌ها عبرت بگیرند.

رییس دفتر ریاست جمهوری از کارکنان کتابخانه ملی تشکر کرد و گفت: دکتر اشرف بروجردی از چهره‌های شناخته شده در جامعه ما است، با حضور ایشان در مدیریت کتابخانه ملی امکان جهش فرهنگی دیگری برای کتابخانه ملی فراهم می‌شود.

در ادامه مراسم اشرف برجردی ضمن تشکر از حاضران در مراسم و با اشاره به دو اصل توسعه یافتگی و هویت انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هویت انقلاب اسلامی در آثار مکتوب ما وجود دارد که باید به دست نسل آینده برسد.

وی افزود: باید برای اصحاب علم، فکر و اندیشه زمینه‌ای فراهم شود که با گفت‌وگو بر مبنای عقل به تفاهم رسیده و با رفع مشکلات برای کشورمان جایگاه بهتری را رقم بزنند.

همچنین در پایان مراسم شجاعی مشاور سابق رییس جمهور اظهار داشت: کتابخانه ملی کتابخانه مادر است که در حفظ و صیانت از فرهنگ ملی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی افزود: امروز که فضای مجازی بر فضای حقیقی زندگی غالب شده است دسترسی عموم مردم به کتابخانه از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود.

در این مراسم از زحمات سید رضا صالحی امیری تقدیر و تشکر به عمل آمد و حکم انتصاب اشرف بروجردی به وی اهدا شد./201/807/ب1

ارسال نظرات