۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۹۰۵۶۹
رییس عقیدتی سیاسی گروه ۲۲ توپخانه ارتش:

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرویی مقتدر و با ایمان است

رییس عقیدتی سیاسی گروه ۲۲ توپخانه ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرویی مقتدر است که با برخورداری از پشتوانه‌های ایمانی و اعتقادی در عمل خود، به عنوان یکی از بازوان پرتوان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشغول خدمت است.
حجت الاسلام علی عالمی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی عالمی ظهر امروز در نشست خبری که مناسبت روز ارتش و در محل گروه 22 توپخانه ارتش برگزار شد، عنوان کرد: سؤالاتی مبنی بر علت لزوم وجود رسته‌ای به نام عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود که پاسخ به این سؤال نیازمند بررسی عوامل بنیادین اعتقادی است.

وی اظهار کرد: آنچه مسلم و مهم است اینکه در کنار جمهوریت، قید اسلامیت نیز در حکومت کشور ما وجود دارد و به همین دلیل ارتش ایران دارای تفاوت ماهوی و اساسی با با دیگر ارتشهای جهان است.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش بیان کرد: اصالت در ارتش جمهوری اسلامی ایران هجوم و نظامی‌گری نیست بله اصل در ارتش ایران دفاع است، دکترین قرآنی حاکم بر تفکر نظامی کشور ایران، صلح را به عنوان مهمترین مؤلفه معرفی می‌کند اما در کنار این دکترین عقل نیز حکم می‌کند که ذلت‌پذیر نباشیم و آمادگی خود را برای مقابله با هر نوع تهاجمی حفظ کنیم.

حجت الاسلام عالمی ادامه داد: نیروهای نظامی ایران از نظر رزمی و دفاعی باید در بالاترین حد قرار داشته و امکان مقابله با هر نوع تهدیدی را داشته باشند اما در بخش عوامل نامحسوس و اثرگذار رزمی همچون باروری قدرت ایمان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قوای مسلح ما نیروی انسانی محور هستند بنابراین باید از عواملی برخوردار باشد که به ارزشهای ایمانی و اعتقادی باور داشته با عقدیه به این اصول عمل کنند.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش گفت: عقیدتی سیاسی با رسالیت خطیر تشریع و تبیین آموزه‌های دینی در نیروهای مسلح عمل کرده و زمینه‌ای را فراهم می‌ورد تا رمندگان با آگاهی از آیات و روایات جهاد و شهادت در صحنه دفاع از کشور و اسلام حاضر شوند؛ وقتی رزمنده‌ای به درک معنای «والعادیات ضبحا» نائل شد، شیوه مبارزه و جهاد او نیر متفاوت می‌شود.

حجت الاسلام عالمی تصریح کرد: اعتقادات به مبانی دینی و تقویت ایمان در روحیه افرادی همچون شهید مردای باعث می‌شود تا با ترک خانه و خانواده و فرزندان برای دفاع از ارشهای دینی و اعتقادی از گروه 22 توپخانه اعزام و در حلب سوریه به شهادت برسد، تغییری که ایمان به خداوند و باورهای دینی در اندیشه و فکر افراد ایجاد و فرد را برای جانبازی در راه خدا آماده می‌کند، به هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: طبق فرموده رهبر مظعم انقلاب یکی از مهمترین نیازهای کشور تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم است که بر اساس تقسیم بندی انجام شده سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران از این تعداد 60 هزار نفر است که گروه 22 توپخانه ارتش نیز طبق جایگاه سازمانی خود در این زمینه تلاش کرده است.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش عنوان کرد: بر اساس مصوبه گروه 22 توپخانه ارتش هر سربازی که جزء 30 قرآن کریم را حفظ کند، 30 روز به مرخصی تشویقی خواهد رفت و در صورت حفظ اجزای دیگر، به ازای هر جزء 15 روز به این میزان اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام عالمی ادامه داد: تا پایان سال گذشته 385 نفر حافظ جزء 30 قرآن کریم در گروه 22 توپخانه ارتش حضور داشتند، البته این تصمیم بعد از اجرا در این یگان به سایر یگانهای نیروی زمین ارتش هم ابلاغ و در حال اجرا است.

به گزارش رسا، گروه 22 توپخانه ارتش، بزرگترین یگان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در شهرستان شهرضا قرار دارد./202/868/ب1

ارسال نظرات