۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۹۰۵۹۸

اسارت ۵۰۹ فلسطینی در ماه مارس ۲۰۱۷

اشغالگران رژیم صهیونیستی طی ماه مارس گذشته ۵۰۹ فلسطینی را اسیر کردند.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، موسسه های امور اسیران و حقوق بشر از جمله (باشگاه اسیر فلسطین، مرکز حقوق بشر «میزان»، موسسه نظارت بر اسیر و حقوق بشر «ضمیر» و هیئت امور اسیران فلسطین) در گزارشی اعلام کردند: مقامات رژیم اشغالگر طی ماه مارس 2017 میلادی 509 نفر فلسطینی را از کرانه باختری، نوار غزه و قدس اسیر کردند.

در این گزارش آمده است که اشغالگران 160 فلسطینی را در قدس، 80 نفر را در استان الخلیل، 73 نفر را در استان بیت لحم، 35 نفر را در استان های رام الله و البیرة، 34 نفر را در استان طولکرم، 33 نفر را در استان نابلس، 31 نفر را در استان جنین و 21 نفر را در قلقیلیة، 15 نفر را در اریحا، 11 نفر را در استان طوباس و پنج نفر را در استان سلفیت و تعدادی را نیز در غزه بازداشت کردند.

تعداد بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های اشغالگر نزدیک به شش هزار و 500 نفر می رسد که 300 نفر را از زندانی ها کودک هستند.

نیروهای اشغالگر ماه گذشته رهبران فلسطینی ها را بازداشت کردند و فعالان سیاسی و روزنامه نگاران را تحت تعقیب قرار دادند و آنها برای جلوگیری از انجام نقش طبیعی شان در آگاه سازی جامعه و افشای اقدامات اشغالگران بازداشت شدند.

علاوه بر این ، زندانها سیاست یورش به سلول ها و اهمال کاری پزشکی در حق صدها بیمار را افزایش می دهد و میانگین بازداشت های اداری و سلول انفرادی و بازداشت زنان و کودکان افزایش یافته است و جریمه های مالی هنگفتی در حق اسیران اعمال می شود و صدها نفر از ملاقات با خانواده هایشان محرومند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات