۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۹۰۶۱۷
آیت الله اشرفی شاهرودی مطرح کرد؛

ضرورت حل مسأله ربا در کشور

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به فرا گیر شدن ابتلا به مال حرام در کشور، گفت: کسی که درگیر ربا شده است عملا در برابر خدا اعلام جنگ کرده است.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: فردی در زمان امام صادق(ع) اقدام به سرقت می کرد و سپس اموال مسروقه را میان نیازمندان تقسیم می نمود. توجیه وی برای این عمل، ده برابر بودن پاداش کار خیر در برابر جزای یک کار شر بود. امام امام صادق(ع) در برخورد با وی با ذکر آیه ای از قرآن کریم عمل وی را مردود و شرط قبولی اعمال خیر را «تقوا» دانستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به فرا گیر شدن ابتلا به مال حرام در کشور افزود: رباخواری و دروغگویی در معاملات که سبب حرام شدن مال می شود در جامعه عادی گشته است. ما جنگ با آمریکا را جدی می گیریم، اما ربا را که جنگ با خدا است جدی نمی گیریم؛ کسی که درگیر ربا شده است عملا در برابر خدا اعلام جنگ کرده است.

وی در ادامه با ذکر آثار بد لقمه حرام در زندگی خاطرنشان کرد: نطفه از خون و خون از غذا و لقمه تشکیل می شود. اگر لقمه حرام وارد زندگی شد، نطفه و فرزند حرام می شود و سرنوشتی خیر در انتظار او نیست. نباید انتظار نطفه و فرزندی پاک را از لقمه حرام داشت.

آیت الله اشرفی شاهردوی افزود: پیامبر اکرم(ص) حتی شیری که فرزند در نوزادی می خورد را دارای تاثیر دانسته اند و باید در اثر تربیتی لقمه حلال یا حرام در قبل تولد فرزند توجه ویژه ای مبذول داشت./933/203/ب1

ارسال نظرات