۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۹۰۶۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسجد و دانشگاه‌ دو سنگر اصلی حفاظت از انقلاب است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت بیش از پیش ابعاد معنوی دانش‌آموزان و دانشجویان، گفت: مساجد و دانشگاه‌ها دو سنگر اصلی حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی هستند.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، مائده آسمانی و هدیه خداوند به ملت ما است.

وی افزود: حفاظت از این انقلاب و پیروی از فرمان‌های ولی فقیه فرضی است که همه آحاد مردم به‌ویژه مسؤولان و مدیران جامعه باید به آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه به شکرانه نعمت بی‌بدیل انقلاب اسلامی باید از سنگر مسجد و دانشگاه‌ها به بهترین وجه حفاظت شود، تصریح کرد: مسجد و دانشگاه دو سنگر کسب معنویت و علم بوده و باید اسلام ناب محمدی در آنها تبیین شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به شور و نشاط و کنجکاوی که در نسل جوان به‌ویژه دانشجویان وجود دارد، باید بین گفتار و رفتار مسؤولان دانشگاه‌ها به‌ویژه مدیران و کارمندان نهاد رهبری هماهنگی و صداقت مشاهده شود.

وی تصریح کرد: برای تزریق روح معنویت و سوق دادن جوانان دانشجو به سمت تقرب بیشتر به خداوند متعال باید بیشتر تلاش کرد و وقت گذاشتن برای این مهم فضیلت زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نهادهای رهبری باید از امتیاز اتصال به ولایت فقیه نهایت بهره را ببرند و برای خدمت بهتر به جوانان جویای علمی که آینده‌ساز این مملکت هستند برنامه‌ریزی داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: مدیران قبل از هر چیز باید نسبت به تربیت خود اقدام کنند تا بتوانند تأثیر بیشتری در زیرمجموعه خود و مردم داشته باشند.

وی با اشاره به رسالت خطیر روحانیان فعال در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، افزود: مردم از روحانیان توقع دارند عمل و گفتارشان یکسان باشند و این توقع بجایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: برای اینکه روحانیان بتوانند به‌ عنوان دعاة للناس قرار بگیرند باید برای این مورد اهمیت ویژه‌ای قائل شده و آن را رویکرد برنامه‌های خود قرار دهند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات