۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۹۰۶۸۶

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

انتشار فراخوان هم اندیشی و جشنواره خرقه تزویر، پذیرش دانش پژوه موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین در رشته نقد تصوف و پذیرش دوره آموزشی مبانی امامت از اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فراخوان هم اندیشی و جشنواره خرقه تزویر با رویکرد تصوف فرقه ای، شاخصه ها و نقدها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.  

فراخوان هم اندیشی و جشنواره خرقه تزویر منتشر شد

این فراخوان با 16 محور منتشر شده که به شرح زیر است:

تفاوت ولایت در تصوف و تشیع، مهدویت در تصوف، معاد یا فرجام شناسی در تصوف، تصوف فرقه ای، ظهور اسلام در قالب سکولاریزم، دیدگاه معصومین پیوامون صفویه، رویکرد سیاسی تصوف قبل و بعد از انقلاب اسلامی و قطب پرستی یا بت پرستی مدرن، شریعت گریزی در تصوف و علل آن، تقابل صوفیه با اهل بیت، انحرافات اخلاقی در تصوف فرقه ای، جایگاه شیطان در تصوف ، نفوذ اندیشه های فرقه ای در کتب درسی، نقش بصیرت انقلابی در مقابله با تصوف انحرافی، شخصیت شناسی منتقدین برجسته تصوف.

علاقه مندان می توانند تا آثار فرهنگی، پژوهشی و رسانه ای خود را نیز به صورت فیلم، مستند، کلیپ، کتاب صوتی، اجرا و کارشناس تلویزیونی، سایت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی، نرم افزار و اپلیکیشن، مجله، کتاب، پایان نامه و کتب قدیمی تا تاریخ 30 اردیبهشت ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

شایان ذکر است؛ علاثه مندان می توانند حداکثر تا تاریخ 30 اردیبهشت ماه مقالات و آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی قم، سی متری هنرستان، نرسیده به گلزار شهدا، کوچه 39، مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی و یا به ایمیل کنگره به آدرس tasavvof95@gmail.com ارسال کنند.

پذیرش دانش پژوه موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین در رشته نقد تصوف

مرکز تخصصی کلام و ادیان وابسته به موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین(ص) شعبه مشهد مقدس نسبت به جذب دانش پژوه در رشته سطح سه فرق و ادیان با گرایش نقد تصوف طلبه می پذیرد.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت حوزه علمیه به نشانی WWW.MT.ISMC.IR  و یا به آدرس موسسه به نشانی خیابان آخوند خراسانی، کوچه 21، انتهای کوچه، موسسه احیا امیر المومنین(علیه السلام) مراجعه کرده و یا با شماره های 38522381 و 38522318 تماس حاصل کنند.

گفتنی است؛ علاقه مندان می توانند در مدت زمان 14 الی 20 فروردین جهت ثبت نام اقدام کنند و آزمون این موسسه در تاریخ پانزدهم اردیبهشت برگزار می شود.

پذیرش دوره آموزشی مبانی امامت از سوی بنیاد فرهنگی امامت مشهد مقدس

در راستای ترویج اصول اندیشه امامت و دفاع از حریم اعتقادات شیعه امامیه، شناخت و نقد دیدگاه های انحرافی(وهابیت، سلفی و تکفیری) بنیاد فرهنگی امامت(نمایندگی مشهد مقدس) امامت پژوه می پذیرد.

موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی، تعهد نسبت به رعایت مقررات آموزشی و انضباطی و ارائه مدرک اتمام پایه 4 حوزه از شرایط پذیرش در بنیاد فرهنگی امامت است.

همچنین اعطای گواهینامه اتمام دوره توسط بنیاد فرهنگی امامت، اولویت در پذیرش دوره های تربیت مربی و مبلغ، اولویت ثبت نام در مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع)، اولویت در مشارکت طرح های فرهنگی به عنوان نیروی متخصص و اعطای جوائز به پنج نفر از ممتازین دوره از جمله مزایای این بنیاد محسوب می شود.

آزمون  بنیاد فرهنگی امامت در تاریخ 20 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.

شایان ذکر است؛ علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس چهارطبقه، امام خمینی(ره) 17، کوچه گرانمهر، سمت راست، پلاک 60 مراجعه، با شماره 32229051 تماس حاصل کرده و یا به سایت موسسه به نشانی www.emamat.ir مراجعه کرده و نیز شعبه امامت از ساعت 8 الی 11 مراجعه کنند./303/864/ب1

ارسال نظرات