۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۹۰۶۸۷
امام جمعه سراب:

تولید رکن اساسی تقویت اقتصاد است

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه تولید محور اساسی نظام‌های اقتصادی در جهان است، گفت: سامان امور اقتصادی کشور در گرو تقویت تولید و حمایت از تولید داخلی است.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه تولید محور اساسی نظام‌های اقتصادی در جهان است، اظهار داشت: سامان امور اقتصادی کشور در گرو تقویت تولید و حمایت از تولید داخلی کشور است، ساماندهی تولید، سامان دهی اقتصاد است.

وی با بیان اینکه دوام و قوام امور اقتصادی در جوامع بشری در گرو امر تولید است، خاطرنشان کرد: اهمیت مسأله تولید به قدری است که امنیت و ثبات کشورها در گرو آن است و میزان امنیت و ثبات در هر کشوری با این میزان سنجیده می شود، همچنین معیار سنجش پیشرفت اقتصادى، تولید است.

امام جمعه سراب اقتصاد را عامل پایداری و ثبات کشور و تولید را قوام بخش اقتصاد عنوان و تأکید کرد: زیر ساز جوامع بشری در حقیقت امور اقتصادی است که خداوند آن را مایه قوام جامعه قرار داده است، اقتصاد در جوامع پیچیده بشری در حقیقت مانند آب برای حیات جاندار است و با نبود آن جوامع بشری دچار نابودی خواهد شد.

وی همگرایی و اتحاد را راه شکوفایی اقتصادی کشور دانست و ابراز داشت: شرط رسیدن به رشد و خودکفایی جامعه اسلامی در زمینه تولیدات داخلی آن است که همه طبقات جامعه اعم از دولت، تولیدکنندگان و مردم دست به دست هم دهند و با حمایت از تولیدات داخلی بستر شکوفایی اجتماعی را فراهم کنند.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره نقش دولت در تقویت تولید داخلی و به تبع آن اشتغال زایی جوانان، افزود: دولت با تربیت افراد متخصص و متعهد، برنامه‌ریزی برای اشتغال، واگذاری کارهای تولیدی به بخش خصوصی، نظارت بر تولید، نظارت بر بازار و مهار قیمت‌ها، کنترل و هدایت واردات کالا می تواند نقش محوری خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه تولیدکننده‌گان نیز باید با تولید محصولات مرغوب و با کیفیت و با قیمت تمام شده‌ پایین مشوق مردم به خرید محصولات داخلی باشند، ادامه داد: نقش مردم نیز در این راستا حمایت از تولید داخلی با خرید محصولات داخلی است که به تبع آن امر اشتغال نیز رونق خواهد یافت.

امام جمعه سراب خاطرنشان کرد: بنابراین تولید مهمترین مسأله در اقتصاد است که اگر سامان پیدا کند، همه امور اقتصادی اصلاح می‌شود و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی در کشور از میان خواهد رفت، بی کاری از مهم‌ترین عوامل آسیب‌های اجتماعی است با تقویت تولید این مشکل نیز رفع خواهد شد./302/854/ب1

ارسال نظرات