۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۹۰۷۰۲

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری جشنواره ملی موج با هدف پاسخ به مطالبات رهبری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در هرمزگان، تاکید بر تعامل بیشتر دولت با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای شکوفایی اقتصادی و اجتماعی استان و تایید صلاحیت ۱۳ داوطلب حوزه غرب هرمزگان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، مهدی باقری رییس دانشگاه آزاد هرمزگان با اشاره به اهداف جشنواره ملی موج گفت: این جشنواره با هدف استفاده از ظرفیت هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تبیین مبانی نظری آسیب های اجتماعی در هرمزگان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: ارائه آموزش‌های لازم به هنرمندان و مددجویان، بهره‌گیری از ظرفیت رشته‌های هنری برای سوق دادن هنرمندان به افزایش مهارت های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی موج در استان هرمزگان است.

رییس دانشگاه آزاد هرمزگان تصریح کرد: این همایش به همت دانشگاه آزاد و همکاری سازمان بهزیستی ایران، استانداری هرمزگان و دستگاه های اجرایی از 26 تا 28 فروردين امسال در چهار بخش فيلم كوتاه، عكس، تئاتر و موسيقي برگزار مي شود.

باقری بیان کرد: تنها جشنواره ای که به صورت استانی برگزار می شود جشنواره موسیقی است که در بخش رقابتی موسیقی های آیینی و سنتی و بازخوانی آثار هنرمندان استان هرمزگان که در آثارشان به مسائل اجتماعی پرداخته اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامي بندرعباس نيز بابیان اينكه دانشگاه بايد زنده باشد، يادآور شد: دانشگاهي زنده است كه بتواند با جامعه خود ارتباط برقرار كند كه در اين زمينه استفاده از زبان هنریکی از بهترين و گوياترين راه‌های ارتباطي با جامعه پيرامون است.

رضا کمالی دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به نقش هنر در کاهش آسیب های اجتماعی (جشنواره ملی موج) اظهار داشت: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از 28 استان مختلف کشور بوده است که از 11 استان آثار برگزیده وجود دارد و در مجموع بیش از 150 نفر مهمان از سایر نقاط کشور داریم.

وی افزود: در بخش‌های فیلم، عکس و تئاتر این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و در بخش موسیقی تنها از استان هرمزگان پذیرش آثار داشته‌ایم.

دبیر اجرایی جشنواره ملی موج  گفت: دبیرخانه این جشنواره از اوایل سال 95 دایر و شروع به فعالیت کرده و تلاش کردیم تا در نخستین سال برگزاری این جشنواره ملی بتوانیم بالاترین کیفیت ممکن را به اجرا بگذاریم.

کمالی بیان داشت: هرمزگان با این ظرفیت هنری نیاز داشت تا یک جشنواره هنری چند جانبه در سطح ملی و حتی بین المللی را میزبانی کند که این مهم با پیگیری و حمایت بهزیستی کشور، وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی و تولی‌گری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اجرایی شد.

وی بیان کرد: ماهیت این جشنواره اثرگذاری بر قشر هنرمندان برای تشویق آنها به تولید آثار هنری با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، آسیب های نوپدید و ... است که در کنار این هدف به گونه برنامه‌ریزی شده تا آثار برگزیده در مناطق و محلات آسیب خیز شهر، بوستان غدیر بندرعباس، پایگاه‌های اجتماعی بهزیستی و زندان‌ها اجرا شود.

دبير اجرايي جشنواره نقش هنر در كاهش آسیب‌های اجتماعي‌(جشنواره ملي موج) نيز گفت: آثار ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره از 28 استان مختلف كشور بوده است كه از 11 استان آثار برگزيده وجود دارد و درمجموع بيش از 150 نفر مهمان از ساير نقاط كشور داريم.

در ادامه این نشست، معاون اجتماعي بهزيستي استان هرمزگان نيز بابیان اينكه پایگاه‌های اجتماعي بهزيستي جهت اجراي عموم آثار برگزيده، آماده‌سازی شده‌اند، تأکید كرد: قطعاً ارائه بسته‌های حمايتي با پيوست فرهنگي مناسب می‌تواند بر مددجويان بهزيستي اثرگذاري به‌مراتب بيشتري داشته باشد كه در اين رابطه آثار مورد بازبيني مجدد قرار می‌گیرند.

زهرا دارابي بیان‌ كرد: بسياري از آثار به‌ویژه در زمينه فيلم كوتاه و عكس، قابليت انتشار در فضاي مجازي را دارند كه می‌توان از طريق اين شبكه گسترده ارتباطي ، پيام جشنواره را به عموم مردم و مخاطبين بيشتري منتقل كرد.

شکوفایی اقتصادی و اجتماعی هرمزگان نیازمند تعامل بیشتر دولت با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی امروز در نخستین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در سال 96 گفت: تعامل بیشتر دولت با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی افزون بر پیشبرد امور به شکوفایی استان در ابعاد اقتصادی و اجتماعی می انجامد.

وی افزود: دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تلاش های زیادی کرده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی افزود: در مسائل کلان کشور و همچنین میزان توسعه و پیشرفت در امور، نباید خود را با یکدیگر قیاس کنیم بلکه باید عملکرد خود را با کشورهای دیگر قیاس کنیم.

مرادی بیان داشت: وضعیت کنونی زیبنده مردم ما نیست، کشور ما با تمام ظرفیت هایش نتوانسته رفاه نسبی را به مردم هدیه بدهد.

وی از فعالان اقتصادی خواست که ایده ها و پیشنهادهای خود را به نمایندگان مجلس ارجاع دهند تا در خانه ملت پیگیری و تصمیم گیری شود.

راه همچنان برای پیشرفت بخش خصوصی ناهموار است

در ادامه این نشست، محمد امین صباغی زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس نیز گفت: با تمام برنامه هایی که برای تسهیل در امر اقتصاد اجرا شده اما با این وجود راه برای فعالان اقتصادی هنوز ناهموار است.

وی افزود: جای بخش خصوصی همچنان در تصمیم گیری ها خالی است و امید می رود در سال جدید با همکاری نمایندگان در خانه ملت راه برای ورود بخش خصوصی در تصمیم گیری ها باز و هموار شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس تاکید کرد: بخش خصوصی هنوز در کشور ما جان نگرفته و این در حالیست که در کشورهای دیگر بخش خصوصی زمام امور را در دست گرفته و حرف اول را می‌زند.

صباغی زاده اظهارکرد: تنها خواسته بخش خصوصی اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی و ورود بخش خصوصی در تصمیم گیری های کلان است چرا که بخش خصوصی همچنان در پیچ و خم های اداری و قوانین دست و پاگیر وقت و سرمایه خود را از دست می دهد.

وی یادآورشد: در سال گذشته اقدامات خوبی برای بخش خصوصی و تجار صورت گرفت اما راه همچنان برای پیشرفت این بخش ناهموار است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس اظهار داشت: در سالی که گذشت بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی با کمک و همیاری بخش خصوصی مطرح و به گوش مسؤولان رسید و راهکارهای لازم برای حل مشکلات اتخاذ شد.

صباغی زاده با اشاره به بخشودگی مالیات های زیر یکصد میلیون تومان و حل مشکلات ضمانت نامه‌های بیمه ای در سال گذشته، افزود: این مشکلات با همکاری فعالان اقتصادی به ویژه اتاق ایران حل و فصل شد و انگیزه را به سرمایه گذاران بازگرداند.

۱۳ داوطلب حوزه غرب هرمزگان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس تایید صلاحیت شدند

بهروز اکرمی ریيس ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به روند انتخابات شوراهاي شهر و روستا در استان هرمزگان گفت: در این استان 871 داوطلب براي انتخابات شوراهاي شهر و 7979 داوطلب نيز براي انتخابات شوراهاي روستا و در مجموع 8850 نفر براي انتخابات شوراهاي شهر و روستا ثبت نام كرده اند.

وی با بيان اينكه تعداد داوطلبان زن در اين دوره از انتخابات شوراها در هرمزگان 28 درصد افزايش يافته است، افزود: كار رسيدگي به صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها در هيئت هاي اجرايي تا 23 فروردين انجام مي شود و از سوم تا ششم ارديبهشت نيز افراد رد صلاحيت شده مهلت اعتراض دارند و در نهايت روز 17 ارديبهشت اسامي نهايي كانديداها اعلام خواهد شد.

ریيس ستاد انتخابات استان هرمزگان ادامه داد: با بررسي هيأت نظارت و طبق اعلام اين هيئت از 47 داوطلب، 13 نفر تاييد صلاحيت شدند و افراد رد صلاحيت شده نيز حق اعتراض دارند كه پرونده آنها مجددا رسيدگي خواهد شد و در نهايت روز 20 ارديبهشت آگهي اسامي نامزدهاي انتخابات ميان دوره اي مجلس در غرب هرمزگان منتشر خواهد شد.

اکرمی ادامه داد: سه انتخابات رياست جمهوري، شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي روز 29 ارديبهشت همزمان با سراسر كشور در هرمزگان برگزار مي شود.
وی در ادامه افزود: در انتخابات ميان دوره اي مجلس در حوزه غرب هرمزگان پس از ثبت نام 51 داوطلب، چهار نفر انصرف دادند و پرونده 47 داوطلب در هيئت اجرايي مورد رسيدگي قرار گرفت كه در اين بررسي ها شش نفر رد صلاحيت شدند و در نهايت پرونده تمامي 47 داوطلب به هيئت نظارت ارسال شد.

ریيس ستاد انتخابات استان هرمزگان تصريح كرد: در هرمزگان 198 كرسي شوراهاي شهر و 4216 كرسي شوراهاي روستا وجود دارد كه مجموع آنها 4414 كرسي است و تعداد كرسي هاي انتخابات شوراها در استان در اين دوره افزايش يافته است.

اکرمی با اشاره به انتخابات رياست جمهوري، بيان داشت: ثبت نام اين انتخابات از 22 تا 26 فروردين انجام مي شود و مهلت تشكيل هيأت هاي اجرايي نيز از 22 تا 24 فروردين است.

وي با تاكيد بر اينكه استفاده از امكانات دولتي و عمومي به سود و يا به ضرر كانديداها ممنوع است، عنوان كرد: چنانچه موردی مشاهده شد بلافاصله پس از گزارش بررسی و برخورد می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان افزود: تبليغات زودهنگام به خصوص در فضاي مجازي رصد مي شود و تخلفات و جرائم به مراجع مربوطه گزارش مي شود.

اکرمی با بیان اینکه میز رسانه در ستاد انتخابات پیش بینی شده است بیان داشت: هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد که از دید نمایندگان افکار عمومی مخفی بماند مگر اینکه قانون دست ما را بسته باشد.

معاون سیاسی استانداری هرمزگان با بیان اینکه تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در دوره پنجم در مقایسه با دوره چهارم 2 درصد افزایش یافته است گفت: تعداد داوطلبان زن حدود 28 درصد افزایش و داوطلبان مرد کمتر از یک درصد افزایش یافته است.

وی در پایان از کاهش 20درصدی داوطلبان زیر 30 سال در انتخبات شوراهای اسلامی در دوره پنجم خبرداد و افزود: روستای علی آباد سرحدی در گافر و پارامون بشاگرد به عنوان تنها روستای استان که تمام داوطلبان حاظر در انتخابات شورا را زنان تشکیل داده مطرح است./303/851/ب1

ارسال نظرات