۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۹۰۷۱۶
رییس عقیدتی سیاسی گروه ۲۲ توپخانه ارتش:

شهدا بهترین الگوی افراد انقلابی هستند

رییس عقیدتی سیاسی گروه ۲۲ توپخانه ارتش گفت: شهدا به واسطه برخورداری از اخلاق، ایمان و اخلاص در عمل در زمره بهترین الگوی افراد انقلابی هستند که تا آخرین قطره خون بر عهد و پیمانی که با امام راحل(ره) بستند، ایستادگی کردند.
حجت الاسلام علی عالمی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اصفهان، حجت الاسلام علی عالمی امشب در مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی که در مسجد بیت العباس شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: قوانینی در عالم هستی وجود دارد که ثابت بودن و غیرقابل تغییر بودن از جمله ویژگیهای آنها است، این قوانین که خداوند در قرآن کریم از آنها به عنوان سنت یاد فرموده است، در همه جغرافیای عالم هستی یکسان بوده و تغییر و تحویلی در آن ایجاد نخواهد شد.

وی اظهار کرد: امروزه علوم تجربی به برخی از این قوانین دست یافته و صحت آنها را ثابت کرده است اما خداوند متعال در قرآن کریم در حدود 14 قرن قبل به این قوانین اشاره فرموده و در مورد آنها توضیح داده است.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش، بیان کرد: یکی از سنتهای غیرقابل تغییر الهی در عالم وجود، سنت ارتباط است که بر اساس آن همه اجزای عالم مهم  و از پیوستگی خاصی برخوردار هستند، بر اساس این قانون در عالم هستی همه اجزا دارای اهمیت بوده و با هم ارتباط و انسجام دارند، به همین دلیل است که طبق برخی از روایات اثر وضعی گناه در همه عالم هستی باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام عالمی ادامه داد: قانون دیگری که در عالم هستی وجود دارد و جزو ستنهای الهی است، قانون جاذبه عمومی است که بر اساس آن همه موجودات و اشیای عالم هستی دارای درک و شعور هستند؛ هفت سوره در قرآن کریم به نام سبحات سبعه نیز بر این مسأله تأکید دارد که عالم وجود، مجموعه‌ای از مخلوقات دارای درک و شعور است.

وی اضافه کرد: هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود با اشاره به واقعه طبس، آن حادثه را از علل دشمنی آمریکا عنوان می‌کند، در حالی که در آن حادثه انسانها بی تأثیر بودند و طبق همین قانون موجودات دیگری مانع از تحقق نقشه ضد انقلابی آمریکاییها شدند.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش گفت: قانون دیگری که در عالم هستی وجود دارد، قانون دفع است که بر اساس آن و به تصریح قرآن کریم خداوند انسانهایی را برای مقابله با اشرار می‌فرستد که اگر این افراد نبودند اثر از ذکر و یاد خداوند در عالم وجود باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام عالمی اظهار کرد: در عالم هستی انسانهایی هستند که می‌خواهند از دیگر افراد بهره کشی کرده و حقوق آنها را ضایع کنند، در زمان ما افرادی همانند ترامپ قصد دارند در سوریه و منطقه اقداماتی انجام دهند که همه منافع و منابع موجود به آنها تعلق گیرد اما به تصریح قرآن مجید افرادی هستند که به مقابله با او می‌روند و اجازه نمی‌دهند اهداف شوم او به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: مجریان قانون دفع در عالم هستی شهدا هستند، آنها در مقابل ظلم و ترویج فساد ایستادگی می‌کنند تا جایی که قول خداوند در جان حاکم شود؛ شهدا محتاج تعریف و تمجید ما نیستند، اما وقتی برای آنها مراسم بزرگداشت برپا می‌شود باید درک و معرفت ما از کار آنها افزایش یافته و بیشتر به اهمیت کار آنها پی ببریم.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش ادامه داد: ما نمی‌توانیم مقام شهید را درک کنیم، البته می‌توانیم در راهی آنها قدم گذاشتند بریم اما لازمه این مسأله عمل صالح، ایمان و مهاجرت از خلق به سوی حق و از حق به سوی مردم است.

حجت الاسلام عالمی تأکید کرد: امروز آرمان شهدا در اختیار ما قرار دارد، انقلاب اسلامی ودیعه الهی است که در نتیجه خون هزاران شهید ایجاد شده و پشتوانه آن اعتقادات دینی و تعالیم قرآنی است بنابراین ما وظیفه داریم تا رسالت خود را در این زمینه انجام و برای حفظ آنچه با خون دل و تلاش بسیار به ما رسیده جهاد کنیم.

وی گفت: شهدا به واسطه برخورداری از اخلاق، ایمان و اخلاص در عمل در زمره بهترین الگوی افراد انقلابی هستند که تا آخرین قطره خون بر عهد و پیمانی که با امام راحل(ره) بستند، ایستادگی کردند؛ آنان به آنچه عقیده داشتند عمل کردند و در این راه جان خود را گذاشتند و امروز مسؤلیت ما چند برابر شده است، باید بصیرت و معرفت خود را افزایش دهیم تا بدانیم راه درست و نادرست چیست و مسیر ولایت را تشخیص دهیم و بر طبق آن عمل کنیم.

به گزارش رسا، گروه ۲۲ توپخانه ارتش بزرگترین یگان نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در شهرستان شهرضا قرار دارد./۸۶۸/202/ب2

ارسال نظرات