۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۹۰۷۱۷
حجت الاسلام جوانبخت:

موقوفات قرآنی آذربایجان غربی پاسخگوی نیازهای استان نیست

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مطمئنا وجود موقوفات قرآنی در استان می تواند پاسخگو و گره گشای بسیاری از مشکلات و موانع موجود باشد که متاسفانه این موقوفات در استان بسیار کم بوده و پاسخگوی نیاز های استان نیست.
بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از موسسه دارلحافظین قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در جریان بازدید از دفتر مرکزی، ساختمان آموزش و فعالیت های مؤسسه دارالحافظین قرآن کریم، به جایگاه مؤسسات مردم نهاد اشاره و اظهار کرد: وجود مؤسساتی همچون مؤسسه دارالحافظین و سایر مؤسسات قرآنی پشتوانه ای برای پرورش جوانان و نوجوانان قرانی در استان است.

وی با بیان ظرفیت و پتانسیل موجود در مؤسسات قرآنی، تصریح کرد: باید از این ظرفیت و پتانسیل در برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی بهره جست.

حجت الاسلام جوانبخت به تعداد موقوفات قرآنی استان اشاره کرد و گفت: مطمئنا وجود موقوفات قرآنی در استان می تواند درکنار مؤسسات قرآنی پاسخگو و گره گشای بسیاری از مشکلات و موانع موجود باشد که متأسفانه این موقوفات در استان بسیار کم بوده و پاسخگوی نیاز های استان نیست.

وی به برگزاری نشست های فی مابین مؤسسات قرآنی و اداره کل اوقاف استان اشاره کرد و افزود: اداره کل اوقاف استان در جهت ایجاد بسترهای مناسب، استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود و بهره مندی از نظرات، پیشنهادات و تجربیات مؤسسات قرآنی آماده برگزاری جلسات و نشست های مشترک است.

مهدی کاتب، مدیر عامل دارالحافظین آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های این مؤسسه قرآنی به ظرفیت های موجود اشاره کرد و گفت: همواره مشکل مکان از عمده ترین مشکلاتی است که گریبان گیر این مؤسسه است.

وی برگزاری موفق مسابقات قرآنی و برنامه های فرهنگی در سال های اخیر از سوی دارالحافظین قرآن کریم را نقطه عطفی دانست  و تصریح کرد: این مؤسسه آمادگی دارد با تمام ظرفیت و امکانات در برگزاری مراسمات و مسابقات قرآنی در کنار مجموعه اداره کل اوقاف فعالیت کند.

محسن رضایی، رییس هیأت مدیره دارالحافظین قرآن کریم نیز در این جلسه به برگزاری باشکوه سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در چنین سطحی موجب ارج نهادن به ارزش والای قرآن کریم، تشویق جوانان و نوجوانان و کسب اعتبار در بالاترین سطح کشوری برای استان شده است./936/202/ب2

ارسال نظرات