۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۹۰۷۳۸
وزیر سابق اطلاعات مطرح کرد؛

طراحی دشمن برای اشتباه محاسباتی مردم و مسؤولان

حجت الاسلام مصلحی گفت: تهدید، دادن وعده دروغ، زببا جلوه دادن عملکرد نادرست و غفلت از امدادهای غیبی طرح‌های دشمن برای دچار کردن مردم و مسؤولان به اشتباه محاسباتی است.
حجت الاسلام مصلحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام حیدر مصلحی عصر روز گذشته در فاطمیه زاهدان گفت: دشمن در حال طراحی بر این محور است که مردم و مسؤولان را دچار اشتباه محاسباتی کند.

وی اولین طرح دشمن را تهدید و ترساندن عنوان و خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر همواره با عنوان «گزینه نظامی روی میز است» مواردی از تهدیدات آمریکا را در اخبار داشته‌ایم و اینها برای این است که نتوانیم تصمیم بگیریم.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: یکی از اشتباهات دولت، تماس با اوباما در سال 94 بود که به بهانه اینکه با مذاکرات جنگ را از سر ایران برداشتیم صورت گرفت؛ این در حالی است که دشمن اگر می‌خواست غلطی بکند در سال‌های بعد از انقلاب انجام می‌داد.

وی ترس از تهدید دشمن را اشتباهی بزرگ دانست و اظهار داشت: آقای ظریف وقتی می‌خواست برای مذاکره برود اشتباه محاسباتی کرد و گفت، اگر آمریکا کوچک ترین حرکتی علیه امنیت ایران انجام دهد، همه تجهیزات نظامی ما از کار می‌افتد؛ این ترس سبب اشتباه محاسباتی مسؤول ما می‌شود و در پی آن در ماه‌های بعد تهدیدات به اوج می‌رسد.

حجت الاسلام مصلحی افزود: فردی می‌گفت آمریکا به ما قول داده است که اگر از بشار حمایت نکنید جبهه مقاومت را برای شما حفظ می‌کنیم؛ اگر این اتفاق رخ دهد اصلا جبهه‌ای وجود دارد که آمریکا بخواهد آن را حفظ کند؟!

دلدادگان به آمریکا و اروپا ناامید خواهند شد

وی با اشاره به دومین طرح دشمن بیان کرد: دادن وعده دروغ از سوی دشمن در سال‌های گذشته بسیار مشخص است؛ آنها می‌گفتند تحریم‌ها برداشته شده ولی هنوز پولی وارد کشور نشده است و ما خبر داریم که آن پول اکنون در عمان است و عمان نیز بدون اجازه آمریکایی‌ها پول را آزاد نخواهد کرد.

وزیر سابق اطلاعات ابراز داشت: طرح سوم دشمن زببا جلوه دادن عملکرد نادرست است؛ در خرید هواپیما 27 میلیارد دلار هزینه شد اما آیا مشکل اولیه نظام‌مان تهیه هواپیما است؟! چند درصد مردم  با هواپیما جابجا می‌شوند؟! تنها سه درصد که یک درصد آن مسؤولین هستند از هواپیما استفاده می‌کنند؛ با این همه مشکل بیکاری و فقر باید پول در آنجا خرج شود؟

وی از غفلت از امدادهای غیبی به عنوان طرح چهارم دشمن نام برد و تصریح کرد: در دفاع مقدس اگر این امدادها نبود قطعا به پیروزی نمی‌رسیدیم؛ اکنون نیز دشمن القا می‌کند که باید خدا را کنار گذاشت و متأسفانه دیده‌ می‌شود که قرآن و خدا در کار برخی مسؤولین جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام مصلحی با تأکید بر نقش رهبر انقلاب در پیشبرد اهداف نظام با ارائه یک مثال گفت: امروز رهبر معظم انقلاب به خوبی در حال مدیریت نظام و حوادث منطقه هستند؛ آمریکایی ها تمام هستی خود را گذاشته‌اند که بدانند در جلسه پوتین و رهبر انقلاب چه رخ داده است؛ چرا آمریکا یک‌باره با 50 موشک به پایگاه هوایی سوریه حمله می‌کند؛ چون نمی‌داند که در آینده چه رخ می دهد و به قول می‌خواهد پیشگیری کند؛ اما آنان که به آمریکا و اروپا دل می‌بندند ناامید خواهند شد.

انتخابات 96 تجلی انسجام نیروهای ولایی باشد

وی با اشاره به اهمیت انتخابات 96 افزود: در انتخابات باید در خصوص هدف دشمن به مردم آگاهی داد؛ دشمن در سال‌های گذشته بر عدم حضور تأکید داشت اما اکنون شبکه‌های ماهواره ای می‌گویند رأی بدهید تا گزینه ضدانقلاب را روی کار بیاورند.

وی اظهار کرد: انتخابات امروز نیاز جدی به انسجام نیروهای ولایی دارد؛ باید حرکت پاسداری و مبلغی انقلاب در جامعه شکل گیرد چون دشمن می خواهد ما در رأی دادن اشتباه کنیم و راه نادرست را برویم./831/ 201/ص

ارسال نظرات