۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۹۰۷۴۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اعلام برنامه های شبکه سهند در سالروز میلاد امام علی(ع)، شرکت هنرمندانی از ۴۳ کشور دنیا در جشنواره کارتون تبریز و برگزاری چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی«مشق مهر» در مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شبکه استانی سهند با ویژه برنامه هایی زنده همچون برنامه صبحگاهی «سحرلر»، اولین قسمت از سری جدید جنگ شبانه "گئجه لر" با آیتم های شاد و جذاب، برنامه ترانه های درخواستی بنام سهند آو، «تبریزیم» و برنامه ای ویژه کودکان بنام «گول باغچاسی» اين روز بزرگ را گرامي خواهد داشت.

رادیو صدای مرکز آذربایجان شرقی هم در یک ویژه برنامه 180 دقیقه ای از ساعت 9 در کنار بخش های مفرح و شاد با دعوت از كارشناسان مذهبی درباره شخصيت حضرت اميرمؤمنان و جايگاه ویژه پدر در تربیت فرزندان صحبت خواهد کرد.

اجرای موسیقی زنده عاشیقی، بخش پیامک ها و تلفن های مخاطبان، گزارش های مردمی، پخش موسیقی با کلام و بی کلام و آتابابالار سوزی دیگر آیتم های این برنامه هستند. بهروز جعفری تهیه کننده و مولود بهروز مهر گوینده اين برنامه است.

شرکت هنرمندانی از 43 کشور دنیا در جشنواره کارتون تبریز
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ارسال ٧٦٢ اثر به سیزدهمین جشنواره بین المللی کارتون تبریز با موضوع اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، خبر داد و گفت: هنرمندانی از 43 کشور دنیا آثار خود را به این دوره از جشنواره ارسال کرده اند.

وی با بیان این‌که ٧٦٢ اثر از ٣٣٣ هنرمند از ٤٣ کشور به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی کارتون تبریز با موضوع اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی رسیده است، افزود: آثار رسیده از کشورهای الجزایر، افغانستان، استرالیا، بنگلادش، بلژیک، بوسنی، برزیل، بلژیک، بلغارستان،کانادا، چین،کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، استونی، یونان، مجارستان، مونته نگرو، کرواسی، آلمان، هند، اندونزی، ایران ، ایتالیا، قزاقستان، مقدونیه، مکزیک، میانمار، پرو، لهستان، سوئیس، پرتغال، رومانی، روسیه، صربستان، اسپانیا، سوریه، تایلند، ترکیه، اکراین و ازبکستان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به موضوع این جشنواره، نقد و نقد پذیری را موجب رشد و بالندگی و شادابی یک جامعه دانست و دامنه تاثیرگذاری هنر کاریکاتور را وسیع برشمرد و افزود: هنر کاریکاتور از جنبه های مختلف تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ارتباطی - رسانه ای و اقتصادی قابل بررسی است که با توجه به ضرورت پرداخت به مسائل روز، انجمن کاریکاتور تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این جشنواره را برگزار کرده است.

این جشنواره با هدف آسیب شناسی و بیان هنرمندانه عوامل بازدارنده در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، تبدیل گفتمان اقتصاد مقاومتی به گفتمانی غالب، مردمی و مطالبه گر و نگاه هنرمندانه به مقوله اقتصاد مقاومتی در جهت الگو سازی و ایجاد فرهنگ عمومی برگزار می شود.

وحدت ارتش و سپاه، از مهم ترین فعالیت های شهید صیادشیرازی بود
حجت الاسلام محمدحسن فرحی، رئیس عقیدتی سیاسی پادگان شهید سرلشکر برخورداری عجب شیر در آیین گرامیداشت هجدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: از جمله مهم ترین فعالیت های شهید صیا شیرازی، وحدت بین ارتش و سپاه بود و همین فعالیت ها موجب شد تا این شهید بزرگوار، صیاد دل ها شود.

وی افزود: تبعیت از ولایت فقیه و مطیع محض بودن از مقام معظم رهبری دیگر ویژگی شهید صیاد شیرازی بود و همین ویژگی ها نام وی را تا ابد در دل ها جاودانه کرد. مطالعه شخصیت شهید صیاد شیرازی سبب گسترش فرهنگ شهیدپروری در جامعه می شود و جوانان با مطالعه آثار این شهید و دیگر شهدا می توانند از آنان الگو بگیرند.

وی، ترور شهید صیاد شیرازی را عامل رسوایی منافقان دانست و ادامه داد: صیاد شیرازی اساتید نظامی ارتش را در دوران دفاع مقدس برای طراحی عملیات ‌ها بسیج کرد و 10 عملیات در این دوراناز سوی وی طراحی شد.

چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی«مشق مهر» برگزار می شود
احمد فیاضی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: چهارمین جشنواره استانی «مشق مهر » همزمان با ایام عید مبعث نبی اکرم(ص) و میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع) از چهارم الی دهم اردیبهشت ماه سالجاری در نگارخانه مهر مجتمع فرهنگی هنری مراغه برگزار خواهد شد.

فیاضی افزود: در این دوره از جشنواره که با هدف اشاعه و ترویج  فعالیتهای فرهنگی و هنری خصوصا هنر خوشنویسی، با محوریت سیره حضرت پیامبر گرامی اسلام(ص)، ولایت و امامت، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی و همچنین بمنظور ایجاد رقابت و پویایی در بین هنرمندان خوشنویس استان برگزار می گردد، آثار فاخر و ارزشمندی  از هنرمندان خوش ذوق شهرستان و سایر شهرهای استان شرکت نموده اند.

دبیر چهارمین جشنواره خوشنویسی مشق مهر مراغه با اشاره به ویژگی های این دوره از جشنواره افزود: یکی دیگر از ویژگیهای این جشنواره ، برنامه نکوداشت استاد اکبر نیکخو ، هنرمند پرآوازه خوشنویسی مراغه و رییس انجمن خوشنویسی شهرستان مراغه است که همزمان با مراسم افتتاحیه جشنواره برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، مراسم افتتاحیه، معرفی آثار برتر و اهدا جوایز چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی «مشق مهر» روز چهارم اردیبهشت همزمان با عید مبعث پیامبر صلح و رحمت حضرت محمدمصطفی(ص) در محل مجتمع فرهنگی هنری مراغه برگزار خواهد شد.

همچنین نمایشگاه این جشنواره نیز از چهارم الی دهم اردیبهشت ماه در محل نگارخانه «مهر» مجتمع فرهنگی هنری برای بازدید علاقمندان برپا خواهد بود./935/303/ب2

 

ارسال نظرات