۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۴۹۰۷۴۳
در دانشگاه امام رضا؛

بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای و هنر انقلاب اسلامی برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای و هنر انقلاب اسلامی در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد.
انرژی صلح آمیز هسته ای ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای و هنر انقلاب اسلامی با عنوان «از مرتضی تا مصطفی» عصر دوشنبه با حضور خانواده شهید احمدی روشن در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد.

صدیقه سالاریان، مادر شهید احمدی روشن در این مراسم ضمن اشاره به خاطره حضور رهبر معظم انقلاب در منزل شهید همزمان با هفتمین روز شهادت وی گفت: مصطفی همیشه آرزو و شوق دیدار رهبری را داشت اما موفق نشد و ما شاهد بودیم که آن روز این شوق به پسرش منتقل شده بود زیرا با اینکه حتی با پدربزرگش رودربایستی دارد، مشتاقانه به آغوش رهبری رفت و اصلا غریبی نمی کرد.

وی در ادامه به خاطره ازدواج و نحوه انتخاب همسر شهید روشن اشاره و تأکید کرد: جوانان به ویژه دختران از سختگیری خودداری کنند تا زمینه ازدواج آسان و موفق برای همه فراهم شود.

در ادامه این مراسم، مهدیزاده، صمیمی ترین دوست شهید روشن به تبیین چرایی وحشت و نگرانی غرب از صنعت هسته ای ایران پرداخت و گفت: ما با وجود توان بالای بازفرآوری اورانیوم 3.5 درصد که به همت شهید روشن و همکارانش حاصل شده است،هرگز انحرافی در صنعت هسته ای نداشته ایم.

وی با اشاره به رونمایی اخیر سانتریفیوژ آی آر 8، تأکید کرد: وقتی ما قدرت ساخت سانتریفیوژهای داریم که تنها با 3 سی سی روغن، هزار دور برثانیه به مدت بیست سال مداوم کار می کنند، چرا یک تک ماشین سانتریفیوژ بسازیم آن هم با هزینه بسیار بالا؟ وقتی می توانیم با تکیه بر احمدی روشن ها، برق تمیز، مداوم و ارزان تولید کنیم چرا باید آن را از بیگانگان گدایی کنیم؟.

مهدیزاده همچنین ضمن پخش کلیپی کمتر پخش شده از شهید احمدی روشن، به انفجار بمب کارگزاری شده در فشارسنجهای یکی از مراکز اتمی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: 16 نهاد امنیتی اطلاعاتی امریکا در سال 88 گزارش دادند که صنعت هسته ای ایران انحراف نظامی ندارد با این وجود با کاشت بمب در زنجیره غنی سازی، این فرآیند را ماهها به تاخیر انداختند و هیچ کس هم دنبال جاسوسان را نگرفت و نپرسید که اصولا کار چه کسی بود./202/930/ب1

ارسال نظرات