۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۹۰۸۰۸
حجت الاسلام مظلومي:

مفاهیم باطن قرآن گسترده تر از ظاهر آن است

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه مفاهيم آيات قرآن چند سطحي است، تصريح كرد: قرآن ظاهر و باطن دارد و معناي باطن قرآن از ظاهر آن بسيارگسترده تر و عميق تر است.
حجت الاسلام سید جواد مظلومی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيدجواد مظلومي دوشنبه در جلسه تواصي به حق در جمع كاركنان سازمان حج و زيارت وبعثه مقام معظم رهبري با تبريك ميلاد با سعادت اميرمومنان حضرت علي (ع) و روز پدر تاكيد كرد: احسان و نيكي كردن بوالدين از دستورات و درس هاي قرآن كريم است.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اين روايت از پيامبر گرامي اسلام (ص) كه مي فرمايند: «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة؛ من و علي پدران اين امت هستيم» افزود: اگر اين روايت را در كنار آيه «بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً» قراردهيم معناي عميقي ازآن استنباط مي شود.

وي سپس به بيان روايتي ديگر از اميرمومنان پرداخت و خاطرنشان كرد: با برخي مفاهيم همه انسان ها آشنا هستند ودرك روشني از آن دارند ولي مفاهيمي هم وجود دارد كه از معاني بسيار بلندي برخورداراست و ازسطح آشنايي مردم خارج است.

حجت الاسلام مظلومی ادامه داد: قرآن معجزه جاودان پيامبراكرم است و مفاهيم و معاني آيات آن چند سطحي است وبراي مخاطبانش همراه با پيشرفت دانش و افزايش درك شان مطالب جديدي دارد.

وی همچنين به بيان ظاهر و باطن قرآن از ديدگاه علماي بزرگ پرداخت و اظهار داشت: باطن قرآن معنايي است كه با فعاليت عقلي بالاتر و دقت بيشتر بدست مي آيد و از معناي ظاهري آن بسيارگسترده تر و عميق تراست.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري افزود: يكي از راه هاي راهنمايي مردم به باطن قرآن روايات اهل بيت(عليهم السلام) است و اين روايات نقل شده اند تا حقيقت و معنايي را براي ما بگشايند./1330/د102/ی

ارسال نظرات