۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۹۰۸۵۸
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

دوری از تفرقه هدفی دینی است

مولوی کریم‌زایی دوری از تفرقه را هدفی دینی دانست و گفت: باید همه برادران در کنار یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشیم تا در یک جامعه با آرامش و صلح زندگی کنیم.
مولوی عبدالصمد کریم‌زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالصمد کریم‌زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر امروز در مراسم صلح و سازش دو طایفه نارویی و ارباب که پس از چهار سال، در مسجد قمر بنی هاشم ایرانشهر برگزار شد، گفت: شریعت، قانون و عرف سه چیزی هستند که از اختلاف و درگیری جلوگیری می کنند تا جامعه دچار تزلزل نشود.

وی افزود: اختلاف و درگیری در جامعه سبب تخریب و نابودی آرامش، بازار، اقتصاد، عمران و آبادانی مردم می‌شود و باید مراقب باشیم تا کشور از این مسأله مصون باشد.

مولوی کریم‌زایی دوری از تفرقه را هدفی دینی دانست و عنوان کرد: هدف اسلام، کتاب الهی و همه ما دوری جستن از اختلاف و درگیری از جمله قومی و مذهبی است؛ باید همه برادران در کنار یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشیم تا در یک جامعه با آرامش و صلح زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه پول و ثروت دلیل باهم بودن ما نیست، اظهار داشت: داشتن اسلام و برادری همه را کنار یکدیگر قرار داده است؛ اخوت اسلامی سبب می‌شود همه امورات دنیایی و اخروی خود را به شکل صحیح و درستی و بدون داشتن مشکل انجام دهیم.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر خاطرنشان کرد: صلح و سازش در میان مسلمانان بسیار پراهمیت و اساسی بوده و قابل تقدیر و ستودنی است و ثواب این عمل برابر با چندین حج است؛ نباید اجازه دهیم ملت ما دچار اختلاف و درگیری شود./831/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات