۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۹۰۹۰۰
مقدم‌فر:

نگاه‌ همه دنیا به انتخابات ایران است

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نگاه‌ همه در دنیا به انتخابات ایران دوخته شده است، گفت: احساس مسؤولیت یکی از معیارهای فرد اصلح در انتخابات است که مردم باید به آن توجه کنند.
حمید مقدم فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه، امروز در مراسم اعتکاف که به همت ستاد مرکزی اعتکاف خواهران هیأت رزمندگان اسلام پیروان عترت در مسجد جامع بقیه‌الله الاعظم(عج) تهران برگزار شد، گفت: ثواب و اجر اعتکاف اگر به همراه مراقبت باشند کمتر از حج نیست.

وی افزود: شاید کمتر کسی شرایط لازم را برای رفتن به حج داشته باشد اما اعتکاف در خانه خدا آن هم به مدت سه روز توفیقی بس عظیم است که همگان می‌توانند از آن بهره ببرند.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با اشاره به اینکه معتکفان باید تلاش کنند که پس از سه روز اعتکاف دست پر از خانه خدا خارج شوند، بیان داشت: شما معتکفان باید نسبت به اعمال و رفتارتان تا سال آینده توجه و مراقبه داشته باشید و از کارهایی که مورد رضایت الهی نیست به جد پرهیز کنید.

مقدم‌فر با بیان اینکه ما امروز ما با ظالمی همچون آمریکا رو به رو هستیم و آغاز این ظلم به دوران ایجاد فرقه پروتستان در مسیحیت بر می‌گردد، گفت: تفکر امانیسم ریشه ظلم آمریکا است، در تفکرات غربی خدا تنها در سه جا یاد می‌شود نخست زمان به دنیا آمدن نوزاد که او را غسل تمهید می‌دهند، دیگر هنگام ازدواج که از سوی کشیش عقد خوانده می‌شود و آخر موقع مرگ است که کشیش برای میت طلب آمرزش می‌کند.

وی ادامه داد: اما در مکتب اسلام این چنین نیست چرا که دین اسلام خداوند را در همه حال و در همه مکان‌ها حاضر و ناظر اعمال آدمی می‌داند امروز برخی تفکرات که ندای جدایی دین از سیاست را سر می‌دهند نشان از عدم بصیرت آنان است.

مقدم‌فر امام شناسی، دشمن شناسی، اقدام و عمل به موقع و تحلیل درست را از لوازم بصیرت افزایی دانست و گفت: چندسال پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما امروز در پیچ بزرگ تاریخی قرار داریم؛ امروز در دنیا تحولاتی در حال رخ دادن است که معظم له از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با اشاره به تحولات منطقه، اظهار داشت: امروز منطقه شاهد تغییرات بسیار بزرگی است ایران بدون آنکه در یمن و افغانستان و سایر کشورها نیروی نظامی داشته باشد به قدرت منطقه تبدیل شده است.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با اشاره به نامه رهبری به جوانان اروپایی و دعوت آنان به مطالعه و تحقیق درباره اسلام، گفت: گروه تکفیری داعش از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی برای مبارزه با اسلام ایجاد و طراحی شد چرا که مؤسسات تحقیقاتی معتبر چنین اعلام کرده بودند که تا چند سال آینده مردم اروپا به دین مبین اسلام گرایش خواهند یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه نگاه‌ها در جهان به انتخابات ایران دوخته شده است بنابراین ما باید به کسانی رای دهیم که در وجودشان احساس مسؤولیت وجود داشته باشد./202/813/ب1

ارسال نظرات