۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۹۰۹۰۶
شهردار تبریز:

جشنواره بین المللی هنرهای اسلامی در تبریز برگزار می شود

سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی با حضور اساتید، هنرمندان و صاحب‌نظران فرهنگی بیش از 40 کشور جهان در تبریز برگزار می شود.
صادق نجفی، شهردار تبریز

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی، شهردار تبریز از برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع ‌دستی با حضور اساتید، هنرمندان و صاحب‌نظران فرهنگی بیش از 40 کشور جهان در تبریز خبر داد.

نجفی با بیان این‌که این جشنواره با مشارکت سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) برگزار می شود، افزود: این شهرداری در سال‌های اخیر میزبانی جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی را به عنوان یکی از زمینه‌های موثر چشم‌انداز تبریز 2018 در برنامه ‌و ‌بودجه سالانه قرار داده ‌است.

وی اظهار کرد: این جشنواره با همکاری دانشگاه هنر اسلامی و سایر مجموعه‌های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار می شود.

شهردار تبریز یادآور شد: بیش از 80 هنرمند، استاد و محقق از کشورهای اسلامی با حضور در این رویداد فاخر بین‌المللی، آثار، تجارب و پژوهش‌های مهم خود را در بخش های مختلف تئوری و عملی ارائه می کنند.

نجفی عنوان «تبریز، پایتخت نگارگری جهان اسلام» را از مفاد مهم بیانیه جشنواره سال گذشته خواند و ادامه داد: این عنوان مهم، به یکی از امتیازهای فرهنگی تبریز در حوزه بین‌المللی تبدیل شده و امسال با نگاهی ویژه در دستور کار قرار گرفته و تثبیت می شود.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی تبریز، گفت: این شهر از دیرباز نقش پیش‌رو در اعتلای هنرها و صنایع دستی داشته و این هنرها همواره در جریان زندگی روزمره مردم تأثیرگذار بوده و بخشی از شاخص‌های اقتصادی شهر را نیز پشتیبانی کرده ‌است.

گفتنی است، سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی 14 تا 22 اردیبهشت در تبریز برگزار می‌شود./935/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات