۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۹۰۹۲۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مادر جایگاه ویژه ای در خانواده دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی جایگاه مادر را در خانواده جایگاه استثنائی دانست و گفت: زن با ایثار و فداکاری در خانواده باید برای دیگران اسوه و برای خود یک شخصیت فوق العاده قائل باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع بانوان معتکف مسجد امام جعفرصادق(ع) بیرجند اظهار داشت: مسأله اعتکاف، تزکیه نفس، دوری از تعلقات دنیوی و خلوت با خدا بسیار فرصت مغتنمی برای برخی ها است که در آن توفیقاتی به دست می آورند.

وی با بیان اینکه واقع بینی در هر امری، مسأله مهمی است، گفت: بسیاری از افراد در جنگ های فرهنگی و سیاسی مسائل را وارونه جلوه می دهند و سعی می کنند از واقعیت ها فاصله بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: گاهی بهترین صفات زن ها بدترین صفات مردان است که یکی از این صفات تکبر می باشد، این صفت در وجود مرد خوب نیست اما همین صفت برای زن، حسن است و باید زن خود را بزرگ ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه آن مردی می تواند به وظیفه اش عمل کند و بارهای سنگین جامعه و سختی ها را تحمل کند که متواضع باشد، تصریح کرد: جایگاهی که در مکتب اسلام برای زن در خانواده مشخص شده به آن ها این فرصت را می دهد که خود را بزرگ ببینند.

وی جایگاه مادر را در خانواده جایگاه استثنایی دانست و ادامه داد: زن با ایثار و فداکاری در خانواده باید برای دیگران اسوه باشد و برای خود یک شخصیت فوق العاده قائل باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: زن وقتی برای خود شخصیت قائل باشد به نامحرم اعتنا نمی کند و زمینه طمع دیگران را فراهم نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه به دست آوردن مال، کار مشکلی است اما مشکل تر از آن، نگهداری مال است، اظهار کرد: آن کسی که نان حلال را به دست آورده یعنی یک روز کامل از کارفرمای خود اطاعت کرده است و باید وجه آن را در خانه مصرف کند.

وی افزود: مرد در میدان کار، تولید و اقتصاد فعال باشد و در هزینه ها بخل نورزد زیرا بخل چرخ زندگی و جامعه را می خواباند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مرد باید در مقابل تمام مشکلات ایستادگی کند، گفت: وسواس و احتیاط در وجود مردم عیب بزرگی است اما همین وسواس و احتیاط در روحیه زن باید وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه زن در مدیریت زندگی و پرورش فرزندان مهم ترین نقش را دارد، عنوان کرد: بیشترین وراثت از سوی مادر به فرزند منتقل می شود و بیشترین چیزی که کودک فرا می گیرد از سمت مادر است./۲۰۳/880/ب1

ارسال نظرات