۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۹۰۹۵۸
معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

برگزاری دوره آشنایی با نظام تفکر دینی برای طلاب

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با اشاره به برگزاری دوره آشنایی با نظام تفکر دینی(طرح ولایت) در تابستان سال جاری، گفت: این دوره به مدت ۴۰ روز با حضور طلاب در مشهد مقدس برگزار می شود.
طرح ولایت

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف به عنوان فرصتی برای خودسازی انسان، اظهار داشت: هرساله حوزه های علمیه در این مناسبت دینی با اعزام طلاب و روحانیان دینی خود نقش قابل توجهی را در برگزاری هرچه بهتر آن ایفا می کنند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه خوزستان در سال جاری با تشویق طلاب به شرکت در اعتکاف که در برخی از مدارس علمیه استان همه طلاب در مسجد جامع شهر گردهم آمدند تا ضمن عبادت و نیایش دسته جمعی بتوانند به مسأله درس و کلاس خود نیز بپردازنند، ادامه داد: حوزه های علمیه بقیه الله اندیمشک(عج)، علی بن موسی الرضا(ع) اندیکا و چند مورد دیگر از جمله این حوزه ها هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان افزود: طلاب تعداد دیگری از مدارس علمیه خوزستان در مساجد گوناگون سطح استان حضور پیدا می کنند تا بتوانند در این فصل نیایش و بندگی خدا و اعتکاف  ره توشه ای برای آخرت خود ذخیره کنند.

برگزاری دوره آشنایی با نظام تفکر دینی با عنوان طرح ولایت

حجت الاسلام بزرگیان با اشاره به برگزاری دوره آشنایی با نظام تفکر دینی(طرح ولایت) در تابستان سال جاری، اظهار داشت: این دوره به مدت 40 روز با حضور طلاب پایه های گوناگون در مشهد مقدس برگزار می شود؛ سهمیه هر حوزه علمیه 5 طلبه ممتاز و شاخص علمی است که در استان خوزستان نزدیک به 50 حوزه علمیه مشغول به تدریس علوم دینی به دانش پژوهان هستند.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری جلسات اخلاق با حضور حجت الاسلام مهدی حصاری استاد روان شناسی حوزه علمیه قم در چهار حوزه علمیه استان خوزستان، اظهار داشت: همچنین حجت الاسلام حسن وطن خواه استاد اخلاق حوزه علمیه قم نیز با محوریت اخلاق و ذی طلبگی در جمع طلاب خوزستانی حضور پیدا می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کارگروه قران حدیث برای برنامه ریزی فعالیت های قرآنی در سال جدید برگزار شد که مصوباتی را به همراه داشت، اظهار داشت: این کارگروه با حضور تعدادی از مدرسان آموزش قرآن و معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان خوزستان همراه بود

حجت الاسلام بزرگیان ادامه داد: برای هدف‌‌دار شدن فعالیت‌های قرآنی در بین طلاب حوزه‌های علمیه استان خوزستان، ابتدا باید طلاب با قرآن مأنوس شوند و برای رسیدن به این نقطه باید در میان این قشر انگیزه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: جلسات کارگروه قرآن-حدیث برای برنامه ریزی فعالیت های قرآنی به صورت دو جلسه در ماه با حضور مدرسان قرآنی و مسؤولان مرتبط با این امر برگزار خواهد شد./303/9453/ب1

ارسال نظرات