۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۹۰۹۷۹

فعالیت بیش از ۳۰ مبلغ در مساجد دورود تا پایان ایام اعتکاف

رییس تبلیغات اسلامی پلدختر با اشاره به اینکه آیین معنوی اعتکاف به مدت سه روز در حال برگزاری است، گفت: تا پایان ایام البیض بیش از ۳۰ مبلغ خواهر و برادر در مساجد دورود مشغول فعالیت هستند.
مراسم معنوی اعتکاف

حجت الاسلام علی صیادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مراسم معنوی اعتکاف با حضور بیش از یک هزار و 300 معتکف در شهرستان پلدختر در حال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور معتکفان شهرستان پلدختر در بیش از 28 مسجد افزود: در جمع معتکفان بیش از 30 مبلغ حضور دارد.

رییس تبلیغات اسلامی پلدختر خاطرنشان کرد: 20 مبلغ خواهر در کنار بیش از 10 مبلغ برادر در جمع معتکفان فعالیت دارند و در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف فعالیت دارند.

وی با اشاره به برگزاری گفتمانهای دینی و محافل انس با قرآن بین معتکفان  عنوان داشت: حدود 20 گفتمان دینی با محوریت اعتکاف، عفاف و حجاب و مسائل روز جامعه برگزار می شود.

حجت الاسلام صیادی برگزاری تفسیر قرآن، قرآن در زلال اعتکاف، محفل انس با قرآن و ختم قرآن در مساجد را از دیگر برنامه های اجرا شده در این ایام با حضور مبلغان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور پر شور نسل جوان در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: با توجه به نقش این گونه مراسم معنوی در تربیت دینی جوانان حضور مبلغان نقش مؤثری در ترویج و تبیین آثار و دستاوردهای اعتکاف دارد.

رییس تبلیغات اسلامی پلدختر افزود: ترویج دستاوردهای اعتکاف امری مؤثر در هدایت دینی و تربیت دیگر جوانانی که فرصت شرکت در آیین اعتکاف را نداشته اند، مؤثر است.

وی در ادامه از برگزاری دعای «ام داوود» روز آخر اعتکاف در سراسر مساجد خبر داد و بیان داشت: مسابقه در زلال اعتکاف نیز با هدف آشنایی معتکفین با احکام، آداب و احادیث مربوط به اعتکاف نیز برگزار می شود./302/9459/ب1

ارسال نظرات