۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۴۹۱۰۰۶

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

برگزاری مراسم ترحیم آیت الله صالحی از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، برگزاری اعتکاف رجب با حضور بیش از ۲۵۰ طلبه خواهر با رویکرد بصیرتی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و ۲۵ فروردین، آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدرسه علمیه عالی نواب از اخبار حوزه علمیه خراسان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم ترحیم آیت الله صالحی(مدرس صالح) از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی حوزه علمیه خراسان صبح پنجشنبه 24 فروردین از ساعت 10 تا 12 در رواق کوثر صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار می شود.

روابط عمومی حوزه علمیه خراسان از علما، اساتید، روحانیان و طلاب دعوت می کند تا در این مراسم شرکت کنند.

لازم به ذکر است، مراسم ترحیم آیت الله صالحی چهارشنبه، 23 فروردین از ساعت 9:30 تا 12 و 16 تا 18:30 و نیز پنجشنبه از ساعت 16 تا 18:30 در محل حسینیه ولی عصر(عج) واقع در کوچه ثبت در مشهد برگزار می شود.

مرحوم آیت الله سید میرزا حسن صالحی از علما و مدرسان برجسته حوزه علمیه خراسان بود که بامداد دوشنبه در سن 90 سالگی در مشهد دار فانی را وداع گفت.

برگزاری اعتکاف رجب با حضور بیش از 250 طلبه خواهر با رویکرد بصیرتی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

حجت الاسلام محمد فردوسی‌پور گفت: با توجه به اینکه اعتکاف یکی از برنامه های دینی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رشد بیشتری داشته است، معاونت تبلیغ اقدام به برگزاری این مراسم معنوی با رویکرد بصیرتی کرد.

وی با بیان اینکه مسأله اعتکاف، فرصت اندیشیدن  و فکر کردن در رابطه با اعمال خود فرد، پرداختن به مسائل اعتقادی و عبادت را فراهم می‌کند، افزود: اعتکاف، یک فرصت سه روزه است تا انسان خود را پالایش کند و نسبت به تمامی اعمال و رفتاری که در یکسال داشته، خود را مورد آزمون قرار دهد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به استقبال گسترده جوانان از مراسم معنوی اعتکاف خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش مسائل معنوی‌دینی در بین جامعه، حوزه علمیه نیز از این قافله عقب نمانده است و در واحد خواهران ثبت نام معتکفین صورت گرفت.

حجت الاسلام فردوسی‌پور اظهار داشت: با توجه به نبود امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز، امسال در مراسم اعتکاف رجب، بیش از 250 نفر از طلاب، مبلغان و اساتید خواهر را پذیرش کردیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان به برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و معرفتی برای معتکفین اشاره و بیان کرد: سخنرانی و بهره‌گیری از بیانات اساتید مطرح حوزوی، برگزاری حلقه‌های معرفت، ختم قرآن و ختم صلوات، اعمال أم داوود، مناجات شبانه و برگزاری نمایشگاه کتاب و مرور وصیت‌نامه شهدا و ...  از جمله برنامه های ویژه اعتکاف است.

حجت الاسلام فردوسی‌پور در پایان با بیان اینکه آنچه امروزه جامعه نیاز دارد رجوع به معنویت و حقانیت خداوند است، ابراز کرد: در این سه روز انسان می تواند تمام گمشده‌های خود را پیدا کرده و سرگشتگی‌هایش را از بین ببرد و بازگشت به حقیقت را دریابد.

گفتنی است، مراسم معنوی اعتکاف معنوی با رویکرد بصیرتی با حضور بیش از 250 طلبه خواهر، به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان و با همکاری بسیج طلاب خراسان از شب میلاد امیرالمومنین علی(ع)، 21 الی 24 فروردین در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در فاطمیه 30 برگزار می‌شود.

 25 فروردین، آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدرسه علمیه عالی نواب

 آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدرسه علمیه عالی نواب، ساعت 24 روز جمعه، 25 فروردین 1396 است.

بنا براین گزارش، زمان ویرایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان، 27 فروردین تا 7 اردیبهشت 1396 از طریق سایت ثبت‌نام و مراجعه حضوری به دفتر پذیرش مدرسه علمیه عالی نواب است که بعد از تاریخ مقرر، ویرایش اطلاعات ممکن نخواهد بود./303/934/ب1

ارسال نظرات