۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۹۱۰۰۹
سخنران حرم حضرت معصومه:

رجب ماه آراسته شدن به اخلاق رحمانی است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هرکس می تواند باید در ماه رجب خوبی ها را به فراوانی جذب کند، گفت: ماه رجب، آغاز سیر الی الله اولیای الهی و ماه آراسته شدن به اخلاق رحمانی است.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ماه رجب، ماه بهار بندگی خداوند است و بندگی خدا در ماه شعبان و رمضان به اوج می رسد، گفت: ماه رجب، شعبان و رمضان ماه های بندگی خداوند هستند که از یک حقیقت و باطن نورانی برخودار هستند.

وی افزود: باطن ماه رجب خیر کثیر و فروانی است و هرکس می تواند در ماه رجب خوبی ها را به فراوانی جذب کند که این موضوع در دعای ماه رجب یعنی دعایی که بعد از نمازها خوانده می شود بیان شده و می فرماید«اَعْطِنى‏ بِمَسْئَلَتى‏ اِيَّاكَ، جَميعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَ جَميعَ خَيْرِ  الْأخِرَةِ، وَ اصْرِفْ عَنّى‏ بِمَسْئَلَتى‏ اِيّاكَ جَميعَ شَرِّ الدُّنْيا، وَ شَرِّ الْأخِرَةِ، فَاِنَّهُ‏  غَيْرُ مَنْقُوصٍ مااَعْطَيْتَ، وَ زِدْنى‏ مِنْ فَضْلِكَ يا كَريمُ» یعنی خداوند از تو می خواهم که تمام بدی های دنیا و آخرت را از من دور کنی و تمام خیرها را به من عطا کنی که اگر همین یک دنیا در حق انسان مستجاب شود انسان سعادت مند و خواهد شد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: به همین دلیل است که تأکید شده انسان باید در ماه رجب تمام فراوانی ها و خیرهای دنیا و آخرت را جذب کرده تا در ماه رمضان دغدغه دنیا و آخرت نداشته باشد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: مؤمن باید در ماه شعبان با بهره گیری از ظرفیت های ماه رجب به ساحت امامت و نبوت برسد تا در ماه رمضان به ساحت توحید و ربوبیت الهی دست پیدا کرده و به عبارت دیگر باید تمام حوائج دنیا و آخرت را در ماه رجب کسب کند و اگر غیر از این باشد در زمره خاسران قرار داریم.

وی افزود: در دعای دیگری در مورد ماه رجب بیان شده است که «خدایا مرا در فراوانی زنده بدار» و  همچنین دعای دیگری بیان می کند که«خدایا تمام حوائج دنیا و آخرت من را در ماه رجب کفالت و کفایت کن» و بایددقت کردکه تمام عارفان و اولیای الهی سلوک خود را از ماه رجب آغاز می کنند و ماه رجب، ماه خواستن حوائج دنیا و آخرت بوده و مأموریت های مؤمن در ماه شعبان و رمضان با ماه رجب متفاوت است به همین دلیل اولیای الهی ماه رجب را ماه تخلیه انسان از حوائج گوناگون می دانند.

سخنران حرم حضرت معصومه با اشاره به اینکه ماه رجب، ماه آراسته شدن به اخلاق رحمانی است، گفت: مؤمن در این ماه خود را به اخلاق محمدی آراسته کرده و ماه رمضان ماه تجلیه و جلا دادن قلب و روح به عشق خداوند رحمان است که نور جلال خدا در وجود ما تجلی کرده و مؤمن در ماه رمضان از خدا جز خدا نمی خواهد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی یادآور شد: مؤمن در ماه رجب با روزه داری و استغفار قلب خود را از حوائج دنیا و آخرت خالی کرده و فراوانی ها را از درگاه الهی طلب می کند تا در ماه رمضان بتواند تجلیه داشته باشد./968/پ202/ی

ارسال نظرات